1 weekje Florida: do's and don'ts?

Hoi
In Januari gaan wij 3,5 weken naar de VS. Eerst ruim 2 weken naar Nevada/Californië en daarna nog 1 week naar Florida.
Omdat Florida er eigenlijk spontaan bij gekomen is (spontane actie tijdens het boeken van onze vluchten) hebben wij ons er nog niet zo goed in verdiept. Lonely planet is ondertussen onderweg maar ik ben heel erg benieuwd wat jullie (de ervaren Amerika reizigers:chin:) echt de moeite waard vinden om te doen in Florida. Ik heb al veel gehoord over Key West, Everglades lijkt me ook erg cool maar verder? Zowel vriend als ik zijn niet zo heel gek op pretparken dus een dagje achtbanen bezoeken staat onderaan ons to do lijstje. Verder zijn we redelijk breed geïnteresseerd in wat we willen zien enz.
Dus wie wil er wat do’s and don’ts voor onze trip delen???
Groetjes Lotte

P.s. we zijn bereid een auto te huren wanneer we plekken willen bezoeken die verder uit elkaar liggen.
p.s.II: sorry als ik de zoveelste ben die deze vraag stelt :hippie:

Het is al een tijdje geleden dat ik er geweest ben maar dit is wat ik er nog van weet. DO’s: Everglades is zeker de moeite waard om te bezoeken! De key’s zijn mooi om onder andere te duiken. Ik zou ook een bezoekje brengen aan Cape Canaveral ook al ben je niet zo geïnteresseerd in de NASA het is indrukwekkend om al die raketten te zien! Don’ts: een stuk bos/mangrove inlopen zonder eerst te checken hoe hoog het muggen gehalte is. Je word er lek gestoken! Muggen zijn er zowiezo in overvloed in Florida dus neem veel muggenspray mee. De mensen daar hebben allemaal horren rondom hun huis dus dat zegt denk ik al genoeg.

1 like

Hoi Globe trotter. Bedankt voor je tips. Dat van NASA zou ik zelf nooit bedacht hebben dus ik ga het op mijn lijstje zetten. Ook bedankt voor de muggen waarschuwing!
Groetjes Lotte

Hoi Lotte! Graag gedaan! Heel veel plezier alvast!:zon02:
Groetjes Talitha

Het is maar net waar je van houdt. Enkele dingen die zeker de moeite waard zijn:

John Pennekamp Coral Reef State Park, Key Largo
Prachtig om te snorkelen en te duiken.

Pensacola Historic Village
Allemaal mooie gebouwen en musea.

Kennedy Space Center
Is al benoemd (NASA)

Daytona Beach
Dit is natuurlijk het meest toeristische plekje van Florida.

SeaWorld Orlanda
Dit is wel even een aardig stukje rijden, maar zeker de moeite waard.

Er zijn zat van dingen die je daar kunt doen natuurlijk, maar deze uitstapjes zijn allemaal de moeite waard!

Dank je Leon 001 Ik ga er zeker naar kijken!