1 week Bali, hulp gevraagd (eerste keer Indonesie + eerste reis alleen)

Hallo allemaal,

Deze zomer (begin juni tot half juli) vertrek ik naar Indonesië. Daar ga ik 4 weken vrijwilligerswerk op Lombok doen. Nu is het zo dat ik in Denpasar land, en de eerste week in Bali blijf om daar te ‘acclimatiseren’ en een beetje te wennen aan de cultuur verschillen.

Wat raden jullie aan om te gaan bezoeken? (voor iemand die nog nooit eerder in Bali geweest is en voor het eerst alleen op reis gaat)

Tips voor goede hostels/slaapplekken zijn welkom!

Groetjes,

Arnout

tja, zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk. Zoek je natuur, avontuur, cultuur, spiritualiteit, duiken, beach&shop of uitgaan?? Het kan allemaal op Bali. Ik kan je ook in contact brengen met een aangename, betrouwbare gids (ook al reis je low-budget, het is echt de moeite waard, al is het voor 1 dag) om bv een tocht over oost-bali te maken of een ceremonie bij te wonen, of beide…

Bedankt voor je reactie! Zoiets lijkt me geweldig. Ik land om 12 uur in Denpasar, welke steden liggen in de buurt en zijn niet zo duur om te overnachten? Ik ben op zoek naar cultuur en het ‘echte’ bali. (wel een beetje in de bewoonde wereld haha)

groetjes,

Arnout

voor wat betreft "eerste keer alleen op reis"geen worries…bali is erg makkelijk en vriendelijk voor toeristen. als je in “denpasar” landt, is dat eigenlijk bij Kuta. Kuta is een drukke stad, veel jonge mensen, veel uitgaan, maar ook gezellige drukte bij het strand. Rondom Ubud kun je goed cultuur snuiven en ben je zeker nog in de bewoonde wereld. Daarvandaan kun je ook goed tochten maken.
Noord Bali (id buurt Lovina) is rustiger, gemoedelijk en lekker (zwart) strand. Je kunt daar ook prima snorkelen of duiktrips maken. Dat laatste kan ook goed op oost-bali. Over afstand hoef je niet in te zitten. Als ik een week had zou ik 3 dagen Ubud “doen” (het barst er van de -goed betaalbare- ho(s)tels (reken op 10 euro per nacht), 2 dagen noord of oost en 2 dagen strand/stad in Kuta of Sanur…prima te doen.

Je hebt veel leuke en betaalbare hotels, waar ik vorige x logeerde was Bali Sandy cottage. Heel rustig gelegen in de poppies lane en alles op loop afstand. Op straat kan je ook excursies boeken… Bali is echt leuk voor ieder wat wils en je voelt je echt niet alleen :slight_smile:

Bedankt voor de info! Wat raden jullie aan, ho(s)tel boeken ter plekke of nu al via internet?

Als je via inet boek, heb je het al geregeld als je op bali aankomt. Google Bali Arrow, dat is een reisbureau op Bali en tevens een goede vriend van mij. Bij hem kan je hotels en de transfer regelen. Als ik naar Bali ga, regel alles via hem. Succes

ik heb even op de website van Bali Arrow gekeken, alleen zijn die allemaal wat boven budget. Het liefst zoek ik iets tot 100.000 rph. Heeft er iemand nog suggesties?

mvg,

Arnout

Veel hostels van onder de 100,000 rp hebben geen eigen website, en zijn niet vantevoren te boeken.

In het verleden heb ik een aantal keer in Ayu Beach Inn, Jl Popies I in Kuta gezeten. Best aardig, al waren sommige kamers een beetje oud. Inmiddels is er een renovatie geweest, ik weet helaas niet wat dat met de prijzen heeft gedaan. Maar je kan het proberen.

AP Inn, net achter Poppies I, is daarentegen wel erg schoon met hele goede bedden, maar waarschijnlijk is het net boven je budget.

Op deze site “Actief in de Tropen” vind je heel veel bruikbare en nuttige informatie. Misschien heb je daar wat aan!