1 maandje nieuw zeeland

Hoi mede Nieuw Zeelandreizigers ;-),

Ik vertrek 7 februari voor een maand(je) naar Nieuw Zeeland. Ik ga alleen en wil de belangrijkste hot spots wel zien in een maand. Mijn voorkeur gaat uit naar het huren van een auto of camper. Maar de prijzen van de camperhuur vielen me nog wel tegen.
Kan iemand me adviezen geven, hoe ik het makkelijkste door Nieuw Zeeland kan reizen. Is kamperen bijvoorbeeld gratis? Ook voor tips qua ‘plekken die ik gezien moet hebben’, sta ik open. En als iemand in dezelfde periode daarheen gaat, is het misschien wel leuk om samen te reizen?
Ik vlieg op Auckland, waar ik niet te lang wil blijven hangen. Zou het makkelijk zijn om daar iemand te vinden die een camper wil delen?

Groet,

Joop

Als je de belangerijkste hot spots in een maand tijd wil zien kan je ook routes boeken met de Magic Bus. Ze rijden routes zodat je alles kan zien en het is een hop on hop off systeem dus je kan zolang als je wilt ergens blijven en niet duur.

Als je dit niets vind zou je altijd op de site van de Magic Bus kunnen kijken naar de routes die zij hebben, zodat je een beeld krijgt wat de hot spots zijn in NZ op het Noorder en Zuider eiland.

Als je bij Auckland bent vergeet vooral niet naar de Bay of Islands te gaan!