Zijn er mensen die mij kunnen helpen om te beoordelen of dit haalbaar is in een maand tijd?
Begin februari wil ik een maand gaan rondreizen door Zuid-Oost Azie, vooralsnog is dit ongeveer de planning
1 Amsterdam - Bangkok
2 Bangkok
3 Bangkok - Chang Rai
4 Chang Rai - naar grens Laos (Pakbeng?)
5 Gibbon Expierence in Laos
6 Gibbon Expierence in Laos
7 Gibbon Expierence in Laos/ door naar Luang Prabang?
8 Luang Prabang
9 Luang Prabang
10 Luang Prabang - Vang Vieng
11 Vang Vieng
12 Vang Vieng - Vientane
13 Vientane
14 Vientane -?
Hier begint mijn twijfel ongeveer :chin:, sowieso wil ik nog 1 week doorbrengen in Zuid-Thailand om te duiken, is het raadzaam om dan daar het nationale park nog mee te pakken (Khao Sok)
of Hanoi/Halong Bai
of vanuit Vientane vligen naar Siem Riep en dan terug naar Bangkok
of naar Zuid Laos
Wie heeft de gouden tip?
oh ja af en toe een wat duurdere vlucht van 100 euro is geen probleem, dit liever dan 10 a 12 uur overdag in een bus/trein zitten…
Je reis heeft veel weg van wat wij gaan doen
1 AMS - BKK
2 BKK
3 BKK ( en dan avondvlucht naar Chiang mai) 48 euro PP Airasia
4 Chiang Mai
5 Chiang Mai
6 Chiang Mai (sávond met VIP bus naar Chiang Rai
7 Chiang Rai –> Chiang Kong boot naar Pak Beng (Laos)
8 Pak Beng –> Luang Prabang
9 Luang Prabang
10 Luang Prabang - Phonsavan
11 Plain of Jars
12 Phonsavan - Vang Vieng
13 Vang Vieng
14 Vang Vieng - Vientiane
15 Vientiane –> Siem Reap (175 USD PP) Vroege vlucht dus hebt nog bijna hele dag voor siem reap of Angkor
16 Angkor What
17 - 24 via Battambang naar de kust van Thailand en relaxen van de reis voor we terig vliegen vanuit BKK. Wordt voor ons waarschijnlijk KOh Chang.
Als tip zou ik je meegeven om plain of jars te bezoeken. Behalve dat het heel bijzonder is is alleen de reis er heen al schitterend (aldus wat we gelezen hebben). Ondaks dat het lang duurt, dit stukje niet gaan vliegen dus, lol…
Ik zou persoonlijk kiezen om naar naar Siem reap/ Angkor te gaan.
Zo zie je 3 landen, en met een paar vluchten is het goed te toen in een maand.
Natuurlijk zullen veel mensen zeggen dat je beter de hele maand voor 1 land kunt uittrekken, is misschien ook wel waar maar goed je kunt altijd terug gaan en weer andere delen van de landen gaan kijken. Ik vind het persoonlijk leuker om af te wisselen.
je kunt tenslotte altijd nog een keer terug gaan naar de landen waar je het leuk hebt gevonden om de andere delen te gaan zien…
dit schema is zeker haalbaar. ik zou persoonlijk naar zuid laos gaan. maar angkor wat is ook zeker de moeite waard.
maar er is nog meer in cambodja dus dat zou ik dan liever een andere keer combineren met vietnam ofzo.
maar dat moet je natuurlijk zelf weten
plain of jairs is zeker leuk om naartoe te gaan .en de omgeving is idd vooral heel mooi.
zuid laos is bijzonder omdat het er veel minder toeristisch is dan in het noorden.
Na de Gibbon Expierence is het misschien een optie om te reizen naar Luang Nam Tha om daar een brommertje te huren en wat door de prachtige omgeving te rijden. Daarna kun je verder naar Luang Prabang.
Je schema lijkt goed, maar toch enkele tips.Wij zaten er vorig jaar…
na Gibbon zijn we 1 nacht in Huay Xai gebleven. Beetje bijkomen.
hierna hebben we 2 daagse boottocht over de Mekong naar Luang Prabang gepakt. Wel een lange zit, met een drukke overnachting in Pakseng.
Luang Prabang is echt heel top. Wij zijn er 5 dagen gebleven…
tuben in vangvieng (met minibus)
Vientiane vonden we tegen vallen (in verhouding met rest dan…), zijn we 2 dagen gebleven.
vliegtuig vanuit Vientiane naar Cambodja en 8 dagen verbleven (3 Phnom Penh, 2 Battambang, meest fantastische boottocht naar Siem Reap (!!!) en daar Angkor 2 dagen bekeken en daarna met bus naar BKK).
Zuiden van Laos hebben we niet gedaan… 'n kwestie van keuzes (helaas!).