1 maand naar Bali en omgeving

1 maand naar Bali en omgeving
ik heb al veel gelezen op de forum, maar toch effe
ik wil op een paar plaatsen 5 overnachtingen doen, heeft iemand voorstellen?

is West Bali Nationaal Park iets wat je zker moet doen?
zo ja,welke kant. en van waar uit best te plannen?

Als je een maand lang op een paar plaatsen vijf overnachtingen wilt doen, betekent dat dus zes verschillende locaties? Wat bedoel je met ‘Bali en omgeving’ precies? Vanaf Bali zou je bijvoorbeeld de overstap kunnen maken naar Lombok voor een paar dagen, en naar de Gili-eilanden. Ik zou dan bijvoorbeeld kiezen voor 3 dagen Gili en 7 dagen Lombok. Dan heb je nog 20 dagen voor Bali zelf over, die je kunt verdelen over de stranden van Zuid-Bali (Kuta, Sanur, etc… erg afhankelijk van wat je zoekt), Ubud, het vulkaanlandschap van noordelijk Bali, etc. Ik denk dat je eerst wat meer informatie moet geven over je doelen en interesses, zodat ik en anderen op dit forum betere tips kunnen geven.

1 like

met omgeving bedoel in, zoals jij al aangeeft Lombok, Gili, maar ook als het de moeite is een verdere oversteek met boot of vliegtuig naar een ander eiland.
7 dagen Lombok. goed om op 1plaats te blijven en dan uitstappen te doen?
Of beter een toer doen met op verschillende plaatsen te overnachten.

is West Bali Nationaal Park de moeite?

Het meest toeristische gedeelte van Lombok is het westen. Met Senggigi als uitvalsbasis kun je al veel zien; de stranden en schitterende kustlijn van Noordwest-Lombok, de tempels iets landinwaarts (o.a. Lingsar en Narmada) en de natuur rond de Rinjani-vulkaan. Een extra voordeel van deze locatie is dat het dichtbij de Gili-eilanden is, en je kunt dus makkelijk de overstap maken.

Een tweede locatie op Lombok waar relatief veel toeristen komen is Kuta-Lombok, in het zuiden. Hier is het wat rustiger en heb je ook hele mooie stranden. Het binnenland en het oosten van Lombok is ook wel mooi, maar niet echt toeristisch.

Nationaal park West-Bali ben ik nooit geweest dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

1 like