Ja maar als ik het goed begrijp heb je wel 50% meer dan de € 850 die ik heb te besteden maar je hebt ook veel meer onkosten die ik niet heb dus ik denk dat het ongeveer op het zelfde neerkomt en de € 850 is voor mij ruim voldoende om iedere dag ergens even een SM biertje te drinken en lekker te eten soms kook ik zelf of een Filipino en ontbijt doe ik altijd thuis op het balkon dus …
Mijn onkosten die verpicht zijn is de huur en een beetje electra en water nou je weet zelf hoeveel dat is maar bedankt voor de reaktie
Om eerlijk te zijn, ik hoopte op een goede 5 a 600€ per maand, dat zou dan ongeveer 1000Php per dag worden en daar kan men zeer goed van leven
Daar ik in 3 verschillende landen gewerkt heb en vergeten was mij te laten uitschrijven in Belgie geniet ik nu van een volledige loopbaan van 44 jaar zelfstandige in Belgie plus een inkomen van een kleine 170€ als werknemer, tijdens de winter zijn er geen kermissen, een 3 maandelijkse uitkering van Frankrijk, 41.23€ en om te besluiten 9 jaar en 10 maanden in Luxemburg, daar weet ik nog het cijfer niet van
Tamana to bayat bigas and kain kanin lol
SUBITO
ps eigen huis dus geen huur te betalen, dicht bij de winkels wat dan makkelijk is voor het vervoer, met jeep er naar toe en als de boodschappen wat zwaar zijn met taxi naar huis, heen en terug 1.5€, Macro is wat verder kost 300Php ongeveer 5€ maar dan heb ik een lichte vrachtwagen vol Ik drink iedere dag een flesje wijn, verdeeld overr 3 maaltijden, soms is er prome en dan word het Bay one Take One, die dag vul ik dan weer mijn reserve aan
SUBITO
hallo Barrythailand, ik vroeg me af waarom u na 10 jaar thailand nu voor philippijnen heb gekozen om te wonen? En dan nog wel liefst gekozen voor Angeles city, zou zeker niet mijn keuze zijn, om dagelijks aan al die verleidingen te worden blootgesteld. Ik ben er ooit 1 keer geweest en een paar uurtjes rondgekeken, en vlug weer weg met de bus, . En Angeles city behoord zeker niet tot de goedkoopste plekken om te wonen in Filippijnen, omdat relatief vrij veel buitenlanders wonen wat de huurprijzen opdrijft. Waarom ga je niet op een van de eilanden van Visayas wonen, lekker in de natuur en veel goedkoper uit. En dat hoeft niet te betekenen dat je dan ver van de stad woont. Zou u bijvoorbeeld op het eiland Bohol wonen dan ben je met de fastferry in 2 uurtjes in de miljoenenstad Cebu.Ik heb zelf vorig jaar bijna 1 jaar op Palawan gewoont,en zeker als je van de natuur houd is het daar prachtig ,met het strand op loopafstand. Veel succes toegewenst met je vestiging in Filippijnen.
Ondertussen heb ik bericht gekregen van Luxemburg, ik heb alles bijeen geteld en deze € som vermenigvuldigd met 65 wat nu ongeveer de waarde is van de € tegen de Php
Wel mijn pensioen komt neer op een maand wedde van een plaatselijke Gouverneur, dus ik moet zeker niet klagen he, ik heb er wel dag en nacht voor gewerkt en ben nog niet van plan te stoppen, ik neem wel verlof van 11 Jan tot einde maart of begin Mei, de datums van de vergaderingen voor de markten geven het startschot om uit mijn luien zetel te komen
de plaats waar ik woon is dichtbij Manila, op 3 Km van de nieuwe luchthaven en idem voor Market Market, Tulay waar de Edsa boulvard loopt is op 5 Km, een bus naar Ayala is de laagste prijs, 3 Km afstand van Tulay (Guadaloupe)
Vermaak ?? veel shopping centrums waar ik uren lang kan rondlopen, een stukje eten, een markt bezoeken of een museum enz enz, ik heb wel een gouden regel, wees thuis voor donker
SUBITO