02-10-2012

(origineel bericht op be-more.nl)

02-10-2012

02-10-2012
Zo weer een dag op het project.
Weer begonnen met het memory spel en daarna a4’tjes beplakt met foam stikkers.
Uiteraard met een mooi resultaat op de papiertjes en een enorme bende op de grond…
Ze hadden foam stickers op hun handen, armen, neus, voorhooft en wangen geplakt. Al die bruine gezichten met fel gekleurde roze, blauwe, groene en gelen figuurtjes erop geplakt. Geweldig en dan die brede tandpasta smile eronder, zeer komisch om te zien. We hebben van ieder kind een a4’tje opgeplakt in het klaslokaal. En de andere mochten ze mee naar huis nemen.

Vanmiddag evaluatie gehad met loes en girum, gelukkig zijn alle partijen tevreden.
En we hebben een goede bestemming gevonden voor het donatie geld. Ze gaan er boeken van kopen voor de kinderen zodat die naar school kunnen en verder leren voor een betere toekomst. Een zeer waardig doel dacht ik zo. Volgende week gaan we ze uitdelen lijkt me super leuk om te doen!

Na de bespreking zijn we op bezoek geweest bij een van de deelnemers aan het project. De vrouw van dit gezin heeft 4 kinderen uit een ander huwelijk. Nadat haar man was overleden is ze hertrouwd met haar huidige man. Deze man abraham heeft de 4 kinderen als zijn eigen kinderen aangenomen samen hebben ze nog 2 kinderen. Ze wonen met zijn achten in een lemen hutje van 3 bij 3. Ze schuiven ’s avonds alle meubels aan een kant en leggen dan dekens op de grond daar slapen ze.
Ze krijgen voedsel van de usa voedselbank. Binnen in het huisje is het donker, rokerig en zitten veel vliegen. Het is ontzettend moeilijk om te zien hoe zij leven terwijl jij in luxe leeft, terwijl je niks voor ze kan doen. Ik ben er helemaal stil van en ’s avonds als ik thuis zit vallen er wat traantjes.
Ik heb diepe bewondering voor deze mensen. Dat ze zo kunnen leven en toch vrolijk kunnen zijn….

(origineel bericht op be-more.nl)