Zwanger en reizen

Hey

Ik heb een tijd terug een ticket geboekt naar indonesie.
We wilden 3 weken rondtrekken met de backpack. Eerst Java en daarna lekker op bali aan het strand.

Ik ben er nu achter gekomen dat ik zwanger ben (natuurlijk heel blij)! We willen deze geweldige reis natuurlijk nog steeds maken. (ben als alles goed gaat dan 16 weken) maar willen het wel rustiger aandoen en misschien wat minder punten gaan bekijken.

wie heeft er tips voor de bezienswaardigheden die ik absoluut niet moet missen!
En eventueel tips qua accommodatie, wil toch goed kunnen slapen!!

alvast bedankt!:zon02:

Hallo,

Ik zou voor de tijd die je hebt Java en Bali doen. Ik zou zeker naar Yogyakarta gaan daar kun je de Borobudur en de pramadan zien. Ik verblijf altijd in het Mercure Phoenix hotel ik weet niet of dat binnen je budget is natuurlijk. Verder in Bali heb ik pas gezeten in het All Season hotel is ook een zeer goed hotel. Bali zou dan meer zijn om te relaxen natuurlijk.

[quote=“Moira1309, post:2, topic:73193”]

… Ik zou zeker naar Yogyakarta gaan daar kun je de Borobudur (een Boeddhistische tempel) en de pramadan Prambanan (een Hindoeïstische tempel) zien…/QUOTE]
Sorry voor de correctie en aanvulling Moira…:chin:

Hey voetballetje,

Wij zijn sinds een paar dagen terug van 19 dagen Indonesië. Ik ben 11,5 week zwanger. Bovendien was het ook de eerste verre reis met ons zoontje van 17 maand.

De combinatie van zoontje + zwanger heeft ons doen kiezen voor een rustige vakantie. Bali + Flores. Op Bali hebben we er bewust voor gekozen om een weekje in Ubud te logeren. Van daaruit konden we dan gemakkelijk (halve)daguitstapjes / wandelingen doen. We logeerden er in eenvoudige bungalows (Arjana II bungalows) en er was een zwembad om af en toe eens af te koelen. Gelegen op het eind van een leuk straatje (Kajeng) net buiten het centrum. In dat straatje waren er vele kleine restaurantjes en warungs met heerlijk eten.
Uitstappen die we gedaan hebben:

• Twee keer een wandeling in de omgeving door de rijstvelden
  • Monkey forest
  • Fietstocht vanaf Kintamani (als je je daar nog goed genoeg voor voelt natuurlijk)
  • Daguitstap naar oa. Gitgit, Lake Bratan en omgeving
  • Een uitstapje naar Tirta Empul en Gunung Kawi

Ik lees/heb gehoord dat veel toeristen sommige van deze uitstappen combineren in één dag, maar zwanger + kindje vonden we het beter om het wat rustiger te houden. Dan kon ik overdag ook al eens een dutje doen bv. Natuurlijk hebben we ook heel veel bezienswaardigheden niet kunnen zien, maar ach, we vonden het toch een hele leuke vakantie.

Dan een weekje Flores (voor mij het hoogtepunt van onze reis, maar aangezien jullie Java en Bali combineren ga ik hier niet verder over uitweiden) en tenslotte nog een paar dagen Sanur. Persoonlijk vond ik Sanur veel te druk, dus wat mij betreft, geen aanrader.

Hopelijk heb je wat aan m’n verhaal.

Tip 1: bespreek met je gynaecoloog welke medicatie je eventueel mag nemen (bv. bij diarree) en neem deze mee vanuit Nederland/België. Ik heb gelukkig niets nodig gehad van deze medicatie, maar je weet maar nooit.

Tip 2: Op de website van voor Tropische Geneeskunde Antwerpen staat er een apart hoofdstuk over reizen als je zwanger bent: link

Veel plezier!

Hartstikke bedankt vor de reactie.

Ga zeker even de link gebruiken om wat info te verzamelen!

bedankt!!

groetjes elyssa:zon02: