Ik besef dat de info waar ik naar op zoek ben behoort tot de meest gestelde vragen op dit forum. Omdat we echt maar 14 dagen kunnen, en hierdoor de te maken keuzes voor ons nóg moeilijker worden, zien we door de (Sequoia-)bomen het bos niet meer. Bovendien hebben we nog enkele dagen voordat de tickets al vastgelegd gaan worden, en dus enige haast om met name de retourvluchthaven te weten. En die staat weer in rechtstreekse verbinding met de te kiezen route… Stress alom dus.
De situtatie: ivm een cursus zijn wij, 2 collega’s, van 6 tot 12 oktober in L.A. We kunnen hier maximaal 14 dagen verlof aan vastplakken: we moeten dus op 27 oktober terugvliegen. Aanvliegen op LA moet. Vertrekken vanuit SF of Vegas is eventueel een optie, maar alleen als het nu al besproken kan worden. Aankomst en vertrek vanuit LA heeft nu de voorkeur omdat er dan niets verandert hoeft te worden bij de baas, en we rechtstreeks kunnen vliegen. Aangezien we niet verwachten snel/ooit weer in deze omgeving terecht te komen willen we er het maximale uithalen. Helaas moet dit toch ook nog enigszins low-budget.
In de tijd dat we cursus hebben, hopen we LA redelijk te kunnen bekijken/ervaren; in de 14 daagse reizen op dit forum zitten altijd wel een paar dagen LA en we hopen hier dus tijdwinst te kunnen boeken. Hoe dit te besteden is de vraag.
Omdat we feitelijk in Passadena zullen zitten, lijkt het ons logisch dan te vertrekken via Joshua Tree naar de Grand Canyon, vervolgens naar Las Vegas te gaan, en dan via Death Valley, Sequoia & Kings Canyon en Yosemite Park naar San Francisco. Vervolgens via de kust terug naar LA.
Hierover is op dit forum inderdaad heeeel veel info te vinden (hoewel de meeste info ook over het hoogseizoen gaat en we niet al te veel lezen over reizen in oktober), maar dat maakt het voor ons niet makkelijker, zelfs veel verwarrender. Want wat toe te voegen (Zion? Bryce?), wat af te laten vallen (Sequoia? Kustroute?), welke routes niet te missen, en hoe het geheel enigszins betaalbaar te houden? We hebben simpelweg geen zicht op de keuzes die we (niet)maken, we doen nu maar wat… En we beseffen ook dat we als een stel hypere Japanners op dagtour door Europa het programma veel en veel te vol gooien. Maar dat is wel jullie schuld hier met al die prachtige verhalen!!!
In eerste instantie gaat het ons dus om een ruw idee van de te volgen route. Omdat het veel voor relatief weinig moet (hoe Hollands kan het zijn), zijn tips over overnachtingen en wat al niet meer ook zéér welkom. Sterker: wellicht zal dit de route beïnvloeden…? Als we dan een idee van de route hebben kunnen we met iets meer rust specifieker inzoomen op de verschillende locaties, al ben ik bang dat ik jullie ook dan weer zal lastig vallen met vragen ![]()