Na veel gesurf hebben we een groot gedeelte van “onze VS-reis” vastliggen wat betreft de overnachtingen.Bridevail Creek in Yosemitepark is nog even afwachten. Op 15 maart kunnen we wanneer we geluk hebben 'boeken". Wie heeft er een goed alternatief in nabijheid van Yosemite?
Ook in Bryce (north campground) kunnen we eerst op 21 februari “boeken”
Ook hier de vraag wat is een goed alternatief:kus:
Na Zion hebben we nog drie dagen open staan. Natuurlijk hebben we wel ideeen, maar misschien hebben jullie wel een gouden TIP:zon02:
Dank voor alle opmerkingen!
Norash
1-aug Schiphol Mark Twain
2-aug San Francisco Mark Twain
3-aug San Francisco Mark Twain
4-aug San Francisco Candlestick
5-aug San Francisco/Yosemite Bridevail Creek
6-aug Yosemite Bridevail Creek
7-aug Yosemite/Monterey Moss Landing RV park
8-aug Monterey/Pismo Beach Sands RV-park
9-aug Pismo Beach/LA Malibu beach
10-aug Malibu beach Malibu beach
11-aug Malibu beach Kingman
12-aug Kingman Mother Campground
13-aug Grand Canyon Mother Campground
14-aug Grand Canyon Mother Campground
15-aug Page Campsites Wahweap Lower RV
16-aug Page Campsites Wahweap Lower RV
17-aug Monument Valley Goulding’s Lodge
18-aug Moab Koa Moab
19-aug Moab Koa Moab
20-aug Moab Koa Moab
21-aug Bryce Canyon North campground
22-aug Bryce Canyon North campground
23-aug BC/Zion Watchman
24-aug Zion Watchman
25-aug Zion Watchman
26-aug
27-aug
28-aug
29-aug Las V Venetian
30-aug Las Vegas Venetian
31-aug Las Vegas/A’dam Venetian
Ik heb niet veel verstand van campgrounds maar je hebt een mooie route gepland. Ik zou zeker nog een overnachting plannen tussen Moab en Bryce op bv Fruita Campground in Capitol Reef NP (voor zover ik weet kan hier niet gereserveerd worden). Ik ken mensen die gekampeerd hebben in Valley of Fire SP tussen Zion en Las Vegas. Ook langs Lake Mead zijn nog diverse plaatsen om te kamperen, wellicht dicht bij Hoover Dam.
In San Francisco zou ik niet bij Candlestick gaan staan, maar op Marin park. Candlestick vonden wij echt vreselijk.
Reserveren van de pines is even stressen. probeer van te voren zoveel mogelijk plekken open te hebben staan. en ook de lijst. Ons is het steeds gelukt dus ik kan je niet helpen met een andere plek in de buurt. Als het op 15 maart niet lukt zou ik toch iedere dag even controleren of er nog een plek vrijkomt. Er worden wel eens meerdere plekken geboekt welke later weer vrij komen. Een kwartier of half uur naar 16.00 uur nog een keer kijken of er wat vrij is.
In Moab kun je ook Canyonlands overwegen. De Koa ken ik niet, maar canyonlands ligt in het centrum. Je kunt dan ook eens lopend het dorp in en bijvoorbeeld ergens gaan eten.
Inderdaad tussen Moab en Bryce een overnachting proberen te krijgen op Fruita in Capitol Reef. Een geweldige campground waar de hertjes rond je camper lopen. Wanneer je hier rond een uur of 12 bent moet het zeker lukken nog een plek te vinden. Kan niet gereserveerd worden.
Je hebt nog een paar dagen over, deze zou je ook in San Diego kunnen besteden. Dus van Malibu naar San Diego, daar eventueel de Zoo of Sea world bezoeken, en dan via Julian en Anza Borrego naar Joshua Tree state park. Vandaar naar Kingman of Needles en dan door naar de Grand Canyon.
Je kunt ook even kijken bij ons reisverslag van 2009, wellicht haal je daar nog wat inspiratie uit.
Hallo Marenko bedankt voor de tips.
Wij hebben MOAB KOA geruild voor Canyon Lands en doen een
poging voor FRUITA in Capitol Reef. Mocht dit niet lukken dan gaan
we voor een aantal dagen aan Lake MEAD.
Ga door met al deze nuttige opmerkingen:cheer:
Norash