Rondje Zuidwest-Amerika

Hallo wij zijn van plan om in augustus een campertour door zuidwest-amerika te maken. We hebben de volgende plaatsen en campings gepland.
Wie heeft Tips/opmerkingen??

Dank voor elk bericht>>>
Norash

Datum Plaats Camping/Hotel Bezienswaardigheden/enz.
1-aug Schiphol Mark Twain
2-aug San Francisco Mark Twain
3-aug San Francisco Mark Twain
4-aug SF/Yosemite Bridevail Creek
5-aug Yosemite Bridevail Creek
6-aug Yosemite Bridevail Creek
7-aug Yosemite/Big Sur Vernwoud? ?
8-aug Big Sur/Malibu
9-aug Malibu/LA
10-aug Malibu/Phoenix
11-aug Phoenix/GC Mother Campground
12-aug Grand Canyon Mother Campground
13-aug Grand Canyon Mother Campground
14-aug Grand Canyon Mother Campground
15-aug GC/Monument V Mexican Hat Camping ?
16-aug Monument Valley Mexican Hat Camping ?
17-aug MV/Moab Koa Moab
18-aug Moab Koa Moab
19-aug Moab Koa Moab
20-aug Moab/Bryce C North campground
21-aug Bryce Canyon North campground
22-aug Bryce Canyon North campground
23-aug BC/Zion Watchman
24-aug Zion Watchman
25-aug Zion Watchman
26-aug Zion/Page White Pocket ?
27-aug Page White Pocket ?
28-aug Page/Death V White Pocket ?
29-aug Death V/Las V Venetian
30-aug Las Vegas Venetian
31-aug Las Vegas/A’dam Venetian

Even een paar opmerkingen.
Ik zou in yosemite proberen een plek te krijgen op een van de pines campgrounds.
Malibu - Phoenix is in mijn beleving geen dagrit. En waarom wil je naar Phoenix?
Wat ga je 3 dagen bij de Grand Canyon doen? Ga je afdalen?
In Monument Valley zou ik op Gouldings campground gaan staan. Dan kun je genieten van de zonsopkomst en zonsondergang bij Monument valley de mooiste momenten van de dag.
Ik zou een dag Bryce minder doen, en dan een overnachting plannen op Capitol Reef, fruita campground. Geweldige campground, waar je wel vroeg moet zijn vanwege het feit dat het first come first serve is.
Voor White pocket moet een afspraak maken met een gids (bijvoorbeeld Terry Alderman) daar kun je niet alleen naar toe.
Ik zou Page trouwens tussen Bryce en Zion in doen. Je maakt nu een beetje een rare kronkel daar. Dan kun je vanaf Zion ook nog Valley of Fire meepakken.

Misschien heb je nog iets aan onze verslagen, wij zijn inmiddels 3 keer met de camper in dat gebied geweest.

Met een RV mag je Death Valley niet in van je verhuurbedrijf in de zomer dus dat kan al afvallen. Page naar Death Valley is ook geen rit die je in een dag kunt doen. Niet via Phoenix rijden maar I15 en I40 naar GC nemen en dan bv overnachten in Needles of Kingman. En idd Page tussen GC en Monument Valley bezoeken. Moab naar Bryce is ook erg ver voor een dagtocht via ut12. Dus ook door mij wordt een overnachting in Torrey (Capitol reef) aanbevolen. En zit Terry Alderman niet in Kanab?
Big Sur -Malibu is een volle dag. Laat je niet leiden door Google, Mapquest of anderen. 4 nachten GC is erg lang…
Yeehaw

Terry Alderman zit inderdaad in Kanab, maar soms is het wel mogelijk om met hem aftespreken bij bijvoorbeeld house rock road of Jacob lake.

:wereld:
Hallo,

Bedankt voor jullie tips/adviezen!
We zullen de alternatieven bekijken en inderdaad LA-Phoenix
kan anders en gaat ook gebeuren ook!
We wilden graag via Sedona naar Flagstaff en dan door naar GC
maar we verkijken ons nadrukkelijk op de afstanden!

See You
Norash:zon02: