Zuidvietnam/Noorden/Cambodja

Hallow,
In maart gaan we 3 weekjes naar Vietnam.
We komen aan in het zuiden (Ho Chi Minh).
Is het de moeite om ook een paar dagen naar het noorden te gaan of evt. naar Cambodja?
Wat wij graag zien: Natuur/local people/local markets/vissershaventjes/dorpjes/…
Wij hoeven niet al teveel tempels te zien of dingen die te maken hebben met de oorlog.
Heeft iemand tips en wijze raad?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt. :dag:

Het is erg de moeite waard om een boottocht door de Mekong delta te maken om te zien hoe de mensen daar leven op het water.

een paar dagen naar het noorden? aan een paar dagen heb je niet zo veel. kost namelijk aardig wat tijd om te reizen.

ik zou dus in zuid beginnen en dan naar het noorden reizen en vandaar uit terug naar NL. Of naar cambodja reizen ipv het noorden.

zelf vond ik noord vietnam, zeker kwa natuur en mensen veel leuker en mooier dan zuid vietnam. Helemaal naar het noorden moet je alleen doen als je daar genoeg tijd voor hebt (wij vonden twee weken in het noorden eigenlijk nog te kort), maar misschien is het anders een idee om naar Dalat te reizen en dan weer terug? Cambodja ben ik niet geweest

Hoi,

In het Noorden is de natuur mooier, maar in het zuiden vond ik de mensen vriendelijker en leuker. Wil je meer natuur of meer cultuur ‘opsnuiven’? Ga je voor de cultuur, dan zou ik me voornamelijk richten op het zuiden en ga je voor mooie ongerepte natuur, dan is het noorden zeker aan te raden.

Rond Sapa (noorden) heb je veel local people en hele mooie natuur. Dalat, in het zuiden heeft ook local people die je kunt bezoeken en de natuur is daar ook mooi.

Een vissersdorpje die ik echt kan aanraden is Mui Ne. Je hebt ook Mui Ne beach met resorts, en gelukkig ook guesthouses. De omgeving daar is heel bijzonder met witte, gele en rode duinen. Je kunt er ook van de duinen afglijden, maar dan zit je dagen lang nog onder het zand, is mijn ervaring :biggrin:

De tip om door de mekong Delta (zuiden) te gaan varen, vind ik een hele goede. Zelf heb ik dit als heel bijzonder ervaren. Ik vond het heel intens. Het is de armste provincie van Vietnam, maar de mensen lijken er het meest gelukkig en zijn echt erg leuk. De Mekong Delta lijkt het meest op Cambodja, maar dit heb ik van horen zeggen. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest om te bezoeken! Succes!

Groetjes,

Anne-Jitske