Kan iemand mij tips geven om in 10 dagen de mooiste plekken in Vietnam te zien? Beetje cultuur, natuur en 3 dagen een heerlijke hangmat op een mooi strand?
tja, dat wordt dan of het noorden of het zuiden…
Waar start je en waar wil je eindigen?
Voor mooie stranden zou ik niet naar Vietnam gaan… Al zijn er in het zuiden wel wat aadrige stukjes en kun je in Na Thrang goedkoop duiken (is echter beslist geen superspot…).
Persoonlijk vond ik het noorden mooier dan het zuiden. Halong Bay is prachtig, met de boot door het karst gebergte in de zee. Geen hangmat, maar wel de mogelijkheid tot kanoen en zwemmen. In Sapa kun je prachtige trekking maken door de bergen naar verschillende dorpjes van bergvolkeren. De kleurrijke markten. Super
Voor meer info en foto’s: Out of Asia.nl - Vietnam
Groet,
Jenny
Hallo ik zit nu in Saigon .Ik denk ook dat het noorden wat Jennie noemt mooier is dat het zuiden. Ik kwam via Cambodja en had maar 6 dagen over voor Vietnam dus ik blijf in het Zuiden. Als je naar de Mekong Delta gaat raad ik je beslist aan om in Can tho (ten zuidwesten van Saigon) een toer te boeken door de kanalen en rivieren bij Can Tho . Ik heb die in Can tho zelf geboekt bij Hien Guesthouse (een aanrader ) voor 20 $ongeveer voor 8 uur varen (ik zat alleen in een klein bootje met capitein) Dan ga je naar 2 grote drijvende markten en vaar je door de met palmbomen omringde riviertjes langs vele huisjes op palen langs de rivier . Ik vond het echt prachtig!!
Veel plezier groetjes Sander
Ik zou aanraden Mui Ne ! Mui Ne is ideaal om te kitesurfen. Het is een perfecte plek om te ontspannen, zwemmen en zonnebaden rond het jaar. *******
Hallo Elvis,
Ik weet niet welke periode je gaat?
Maar wil je niet te ver reizen en wil je alles ( natuur. cultuur en strand ) dan zou ik zeggen voor de zomer ( dus tot eind september ) Centraal Viet Nam.
Cultuur vind je in Danag ( bijv. cham museum ) Hue spreekt voor zich.
Natuur vind je in de DMZ en strand en ook cultuur in Hoi An.
Jenny maakt wel een goede opmerking; stranden in Viet Nam zijn wel mooi, maar echt witte zal je er niet vinden zoals in Thailand of de Maldiven bijv.
Hoewel Nha Trang bij de mooiste stranden ter wereld behoord ( een top 50 notering geloof ik ).
gr
Ton.