Zuid-West Ierland met kids

Hallo, wij 2 volw. en 2 kids van 4 jaar gaan begin september 2 weken naar Zuid-West Ierland. Ons vliegticket voor Cork is geboekt, nu de rest nog.
Wij zouden het fijn vinden als jullie ons kunnen helpen aan een leuke accomodatie, op 2 verschillende plekken zodat we vandaar uit zoveel mogelijk kunnen zien van de omgeving in ZW-Ierland. We denken aan een cottage maar iets anders is ook goed, mag bijvoorbeeld ook op een boerderij zijn of iets met dieren erbij, dit vinden de kids erg leuk. Als het maar schoon en netjes is en niet al te duur.
Ook tips om bezienswaardigheden te bezoeken zijn welkom, en dat met name die dingen die misschien niet zo voor de hand liggen maar wel heel mooi zijn. Ook tips voor uitjes met kinderen in ZW-Ierland.
Wij zijn heel benieuwd wat deze reis ons gaat brengen.

Goedenavond,

ik ben toevallig voor mijn website net bezig met gebieden voor zuidwest-Ierland
en dat zijn vooral gebieden die bekend staan om hun natuurlijke schoonheid. Ik weet niet precies waar je heen wilt maar het uiterste westen heeft mooie bergachtige gebieden en ruige kusten. In hoeverre dat geschikt is voor kinderen zou ik je niet kunnen zeggen.

In het uiterste zuidwesten in (County) Kerry heb je mooie schiereilanden en ook
een Nationaal Park, namelijk Killarney National Park. Dat bestaat uit een paar meren en bergen. Daar ligt ook de plaats Killarney en in die buurt zal zeker accommodatie zijn. Verder naar het noorden heb je in County Galway nog het Connemara National Park en in County Clare nog the Burren National Park en de schitterende kliffen van Moher, maar dat is dus wat verder weg. Zeker Kerry (en dus Killarney) is vanuit Cork niet heel ver weg. Daar zijn trouwens ook nog wel een paar historische gebouwen te bezoeken.

wat misschien wel leuk is om te doen is naar Dingle (Co. Kerry) gaan. Als je daar met de boot het water op gaat kun je bijna zeker Fungi de dolfijn zien! Die zwemt daar al vanaf 1984 mee met de boten die daar het water op gaan.

Verder is Dingle niet echt iets voor kinderen (neem ik aan) maar als je toch in Kerry bent (en misschien richting Killarney gaat) kun je altijd een boottochtje doen. Kinderen vinden dolfijnen wel leuk :slight_smile:

Maar om je verder nog beter te kunnen helpen kun je misschien zeggen wat voor iets je zoekt om te zien/doen. En vooral wat voor dingen de kinderen leuk en juist helemaal niet leuk vind, dat maakt het wat makkelijker om je tips te geven :slight_smile:

Groetjes
Nathalie