Iemand bekend met Zuid-West Ierland?

Hallo,

Ik wil in de zomer van 2010 graag naar Zuid-West Ierland tussen Beara en Killarney.
Ik vroeg mij af of er misschien iemand bekend is met de omgeving?
Ik wil naar Cork vliegen maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik vanaf Cork het best naar “Beara, Killarney” reis. Ik weet ook niet of het goedkoper en beter is om naar Dublin te vliegen en vanaf daar met de trein naar Cork te reizen. Ik heb geen rijbewijs en ben ook benieuwd hoe ik me het beste kan vervoeren in die omgeving. Of er überhaupt wel openbaar vervoer is in de streek van “Beara en Killarney”?

Alle tips en adviezen zijn welkom!

Groeten Katja

Hoi Katja,

Mijn vorige post is hier eigenlijk ook opgericht. Wat ik heb kunnen vinden tot nu toe is dat Air Lingusgoedkope vluchten heeft naar Dublin en Cork als je optijd boekt. Dat is natuurlijk geweldig. Wat betreft openbaar vervoer, dat moet ik nog uitzoeken hoe dat zit. Heb tot nu toe vernomen dat het OV niet geweldig is, maar dat er tijdens de zomer (lees: vanaf juni) meer bussen rijden die gericht zijn op toerisme.

Kijk ook voor meer info over bussen even op: http://www.buseireann.ie/
Als je meer informatie vindt hoor ik het graag :slight_smile:

Groeten, Ruud

Hi Katja, je kunt misschien het beste contact opnemen met Anne. Zij woont met haar Ierse man in het National Park. Haar email is [EMAIL=“info@adopt-a-sheep.ie”]info@adopt-a-sheep.ie

Katja,

Is het gelukt met de informatie over de zuidwest van Ierland? Anders kan ik je wel wat (gratis) informatie toesturen.
groet, Karen, Ierland Toerisme

Hallo, je bent er waarschijnlijk al lang geweest, ik zie nu je bericht, ben nog maar net lid van Wereldwijzer. Ik ben heel goed bekend in dat gebied en het reizen er naar toe. Dus als je nog wat wilt weten, dan hoor ik het wel, groetjes, Molly

Ik ben er ook bekend. Geweldig gebied om naartoe te gaan!

Bedankt voor alle reacties! Het is inmiddels al weer een tijd geleden dat ik deze oproep deed, helaas nog niet de mogelijkheid om er naar toe te gaan. Maar het verlangen des te meer!!

Beste Katja, je kunt altijd nog mailen als je die kant nog op wilt. Ik ga zelf in april, heerlijk. Mocht je nog een huisje zoeken van waaruit je goed de omgeving kunt verkennen, kijk eens op www.manannancottage.nl
Met groet,
Alet

Dat kan goedkoper via Sykes (aka Hogans) cottages. Houdt wel rekening met vrij hoge boekings kosten (oa. 6 euro extra per boeking voor gebruik van CC), maar altijd nog vrij goedkoop.

Zou wel eens willen weten hoe je particulier kunt boeken in Ierland.

Zelf vliegen we met Aer Lingus op 14 mei 2011 (12 jan 2011 geboekt) omdat Ryanair sinds 2011 niet meer op Ierland vliegt vanaf Weeze. Overigens blijkt dat niet duurder als je vroeg boekt!!

Suc6 met plannen,

Rob