Hallo allemaal,
Eind september ga ik een week er lekker tussenuit en Ierland lijkt me daar heel geschikt voor.
Ik kom op zaterdagochtend 27 september aan op Knock West Ireland airport en vertrek vanaf dit vliegveld op zaterdagmiddag 4 oktober.
In 7 dagen tijd is het uiteraard onmogelijk om geheel Ierland door te reizen, maar ik wil wel graag het optimale uit 7 dagen halen.
Ik start in het Westen (Knock ligt op 90km van Galway of 120km van Donegal), dus logischerwijs zou ik starten vanaf Galway en de Westkust afreizen naar het Zuiden. Hebben jullie eventueel tips/ideeën qua steden en plekken, die ik moet bezoeken?
Ik ga vooral voor de natuur en wil zeker de Cliffs of Moher, The Burren en Ring of Kerry zien. Andere natuurlijke en historische/culturele locaties sta ik ook zeker voor open.
Daarnaast nog de volgende twijfel. Ik denk er over om een auto te huren en zelf rond te rijden. Kun je de auto goed parkeren in de steden of plekken, waar men overnacht? Ik wil het liefste in hostels (budget) overnachten.
Er worden ook enkele interessante meerdaagse tours aangeboden, zoals de tours van Paddywagon en Shamrocker. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Zij bieden bijvoorbeeld 4 of 5-daagse tours aan langs de Westkust vanaf Dublin. Ik zou dan vanaf Knock meteen richting Dublin moeten reizen.
Heeft er iemand wellicht een voorbeeld qua reisroute in het Westen?
Zelf rijden lijkt me een stuk flexibeler, maar een haalbare route vind ik moeilijk om in te schatten.