Na 4 jaar wachten is het voor mij nog eens tijd om te gaan backpacken. In 2010-2011 heb ik 9 maanden in Australië gewoond/gewerkt/gereisd, nu is Azië aan de beurt.
Ik plan om vanaf 28/6 uit Bangkok te vertrekken doorheen Thailand, vervolgens over Vietnam en Cambodja. Op 17/8 vlieg ik vanuit Kuala Lumpur weer naar huis. Hoewel ik al vernomen heb dat het absoluut niet moeilijk is om ter plaatse reisgenootjes te vinden, zou het toch leuk zijn om op voorhand al ideeën uit te wisselen of misschien af te spreken om samen een stukje rond te trekken. Net zoals zovelen wil ik graag low budget reizen en zoveel mogelijk cultuur opsnuiven en leuke uitstapjes maken.
Nog helemaal geen planning wanneer welke landen? Ik ben van plan om heel juli door Vietnam te backpacken. Paar jaar geleden Australie en thailand gezien en nu weer enorm veel zin in leuk reisje.
Hey!
Ik schat zo’n 3 weken door Thailand te trekken en daarna door te gaan naar Cambodja en Vietnam. Uit ervaring weet ik echter dat plannen elke dag wel compleet kunnen veranderen, dus echt vaste plannen heb ik zeker niet
Wanneer kom je aan? Op welke luchthaven vlieg je?
Grtjs
Vlieg 2 juli op Ho Chi minh en heb begin aug met vrienden afgesproken in Phnom penh. Ook geen vaste plannen idd, kijk wel hoelang ik er over doe om vietnam door te komen
je plan klinkt erg goed! Zelf heb ik het plan om ook rond die periode naar Vietnam te gaan voor zo’n 3-4 weken.
Ik heb al redelijk wat gereisd (Azie, Europa, Midden-Amerika) en heb wle weer zin om het e.e.a. te plannen. Ik hou ervan om veel dingen te zien, maar af en toe een dagje aan het zwembad/strand vind ik ook heerlijk.
Misschien kunnen we met elkaar contact komen en kijken of het klikt
Hee Kim! Is dit wel de tijd om naar Azië te gaan, zou het sneu vinden als je alleen maar in de regen zit! Misschien is het slimmer om iets later te gaan? Ik ga zelf 3 maanden naar Azië dit jaar en ik begin 1 september in India en eindig dan in Thailand ik heb het zo gepland dat ik minste kans heb op regen. Succes met je reis voor tips mag je altijd aankloppen!