hi, ik ben Tjana, binnenkort 53. Nederlands is mijn derde taal (-:
ik woon in Slovenie op een boederijtje. beoefen veel jaren yoga en laatste ander half jaar yoga meditatie.
van jan tot april ben ik meestal op het reis. laatste jaren was ik in thailand, ankor-cambodia, malaysia,sarawak,sumatra, bali,india.
ik wandel graag in natuur gebieden. ik vind natuur in zuid india bijzonder.
heeft iemaand ervaringen en tips erover? groetjes
Hoi Tjana,welkom op wereldwijzer!
Men noemt niet voor niets het zuiden het meest authentieke India. Zuid India heeft geen invloed gehad van de Ariërs, zoals dat in het noorden wel het geval was. Hier vindt u eeuwenoude tempels en grottentempels maar daarnaast ook nog vele pelgrimsplaatsen. Bezoek Hampi waar het eens zo machtige Vijayangar Rijk lag, en de grottentempels van Badami.
Mamallapuram is een vissersdorpje aan de Coramandelkust. Aan de voet van de stierheuvel zijn de meeste tempels en rotsbouwwerken gebouwd.
In Kanchipuram vind je de twee Shiva-tempels Ekambareshwara en Kamakshiamman en ook de Vaikuntaperumal Vishnoe-tempel. De tientallen tempels die deze stad rijk is, geven een inzicht in de evolutie van de tempelbouw. Kanchipuram is ook befaamd om zijn handgeweven zijden sjaals.
Tiruchirappalli is vooral gekend om zijn rotsfort, dat boven op een 80 m hoge massieve rots staat en de oude stad domineert.
In Mysore kan je een Bezoek brengen aan de plaatselijke Botanische Tuin en aan de nederzetting van de Toda-bevolking. Mysore is een zuurstofrijke stad op 770 m, aan de voet van de Chamundiberg. Het is een centrum voor de bewerking van sandelhout en wereldberoemd voor wierook en handgeweven sari’s.
Indien je nog vragen hebt over Zuid India Tjana,dan kan je altijd een berichtje posten in het Indiaforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog met je wandeltochten door Zuid India,Tjana!
groet,georgessiam.
Hoi Tjana,
Welkom op Wereldwijzer!
Kom gauw eens langs op het India Forum, daar vind je vast veel tips! :dag: