Zuidelijk India : leuke plekjes

Hallo medereizigers,

Ik ga in december voor 30 dagen naar zuidelijk India. Ik vetrek in Bombay en keer terug via Chennai.
Wat zijn zoal de interessante dingen en leuke plekjes (waar ?) om te bezoeken ? Natuurreservaten cultuur (tempels), zon en zee etc … ?

Groetjes,
Gert Van Reck

Dag Gert,

Het klinkt gek maar ik ga je iets aanbevelen waar ikzelf nooit ben geweest maar wat al heééél lang op mijn verlanglijst staat: Hampi.
Ik ben in bijna alle deelstaten geweest maar om Hampi te bezoeken is me nog nooit gelukt.
Ik ga misschien ooit weer naar India om alleen (nou ja, alleen) Hampi te bezoeken.
In ieder geval: zoek het eens op, het ligt min of meer op de route die je aandoet en denk er over na.
En lekker masala dosa eten, daar in Zuid India.’

groet, dick

Leuke maar intensieve route kan zijn :

Mumbai
Goa (strand)
Hampi (must do)
Cochin (Portugese/Hollandse oud kolonie)
Allepey (backwaters)
Periyar (wildpark)
Kodaikanal of Munnar (bergstation)
Madurai (Sree Meenakhsi)
Pondicherry (Franse oud kolonie)
Mamallapuram (massa’s tempels)
Chennai (niet echt veel te zien)

:dag:

Ellora,zeker!
Ajanta,zeker!
Chidambaram,zeker!
Tiramula,zeker!

Laurens61,

Wat is er dan specifiek in deze 4 plaatsen te zien ?

Mvg,
Gert

Ellora en Ajanta hebben waanzinnige rotstempels.
Chidambaram heeft naar mijn idee een van de mooiste tempels van zuid India maar wordt door weinig mensen gezien.Is goed te doen als tussenstop gewoon voor een paar uur.
Tiramula is het grootste bedevaartoord ter wereld.
Google die plekken even en dan krijg je een idee.Ben net 2 dagen terug uit India en was zeer onder de indruk van Ellora en Ajanta.Zoals al door anderen gemeld is Hampi geweldig.Denk ook aan Trichy.Wellicht een idee om een paar binnenlandse vluchten te nemen heb ik ook gedaan,kost bijna niks en spaart je heel veel tijd.Direct te boeken bij maatschappijen zelf of via Cleartrip of makemytrip of ook Dreizen.
Kingfisher,Jet airways,Indigo b.v.

Eens met Thierry. Mooie route in Zuid-India die vaak door reizigers wordt gevolgd.

Ellora en Ajanta zijn zeker mooi, maar liggen volgens mij een beetje uit deze koers…en minder zuid-India naar mijn mening.

Groetjes
MAUD