Zuid-india tijdens de maanden oktober/november??

Hoi!

Is er al iemand van jullie in oktober of novenmber naar zuid-india gegaan (karnataka, kerala, tamil nadu, madras, goa). Hoe is het weer dan?

Is er dan veel regen? of kan je zonder enig probleem het strand op?

Groetjes!

Hallo,

Ik ben niet in die maanden in Zuid India geweest dus kan je daar niet verder mee helpen. Ik was er afgelopen zomer in juli augustes.
Weet niet of het in andere maanden heel anders is. maar Zuid India is zoiezo niet echt n land om op het strand te liggen ofzo. toen ik er was was de zee in iedergeval onzwembaar veels te wild. en tis er gewoon de cultuur niet voor.
Mooie plaats waar je heen moet gaan is Mammalapuram. ligt vlakbij Madras/chennai.!!!

Ik ben er geweest in november 2004 en heb een rondreis gemaakt door Tamil Nadu en Kerala. Het weer was schitterend; temperatuur van 25-30 graden en ik heb maar weinig regen gehad. Mijn vriendin woont in Chennai (Madras in Tamil Nadu). Zij vertelde mij dat in dezelfde periode in 2005 het er verschrikkelijk geregend heeft met veel overstromingen en alle ellende van dien. Dus je kunt van te voren niet zeker zijn van het weer in die periode.
Met name Kerala is een geweldig mooie staat en zeker de moeite van een bezoek waard.

Hoi,
Ik zoek een reisgezel (v/m) om in november een ganse maand door het Zuiden van Indië te trekken (trefwoorden : natuur, cultuur, avontuur!) Ben zelf een 39jarige vrouw uit Antwerpen (B)
Groetjes
Bieke

**Klimaat en beste reistijd
**Klimaat: het is in Zuid-India vrij warm. Overdag kan de temperatuur oplopen tot 30-35°C, ‘s avonds koelt het
iets af. In de regentijd voelt de warmte nogal drukkend aan. Tussen oktober en februari kan het ‘s avonds en
‘s nachts soms fris zijn.
Beste reistijd: klimatologisch is de beste reistijd van september/oktober tot en met maart. Zuid-India is echter
ook in de zomermaanden prima te bereizen. Gedurende de regentijd is het in Tamil Nadu niet zo nat als in
Kerala. Tamil Nadu heeft in de periode oktober–december een kleine regentijd, waarin relatief weinig regen
valt.
**
**

Mijn ervaring in Zuid Kerala ,De enige stranden daar zijn Kovalam en Varkala,
is dat oktober en november nog erg nat zijn. vooral oktober.
Afgelopen jaar is het zelfs tot begin januari blijven regenen.
Maar niet elke dag de hele dag door hoor!
Je moet wel tegen hoge golven kunnen anders kan je beter een andere vakantiebestemming uitzoeken.

liefs Joëlle

p.s. Ik ga trouwens a.s. juli daarheen verhuizen dus als jullie nog wat willen weten hou contact.

ik edn mn ouders en nog kennissen gaan in november

naar cochin, appelepey, kovelam, malampuzha

maar dat is omdat ik er geboren ben

alvast bedankt voor jullie berichtjes!

als er nog mensen leuke plaatsjes weten om te bezoeken in het zuiden, laat maar weten!

zonnige groetjes

Hoe Joelle,

Ben je al definitrief verhuisd naar Zuid-India?
Wij gaan 29 januari 2007 naar het zuiden van India en ik zou het leuk vinden om je daar nog het een en ander over te vragen.

Groetjes,
Rob en Rikki