Zuid India, Tamil Nadu, Kerala in Mei en Juni?

Het is zover! 9 April vertrek ik naar India, eerst noord india door. Dan Nepal, en dan vanaf halverwege mei heb ik nog niks gepland.
Ik zou graag naar zuid India willen, de natuur, het kleurrijke en het contrast met het noorden spreekt mij aan. Wie heeft ervaringen met het reizen in de maanden mei en juni in de zuidelijk provincies van India. Ervaringen zeggen toch meer dan de hoeveelheid water die valt in een maand. Vooral naar de provincies Tamil Nadu en Kerala ben ik benieuwd, maar andere ervaringen van zuid India zijn ook welkom!
Alvast bedankt allemaal!
groetjes
Elmar

nou ik ben niet in het zuiden geweest maar ben net terug uit india meer noordelijk en ik kan je alleen maar zeggen dat het erg heet is in die maanden en zelfs de meeste indiers ervoor kiezen niet te werken (sluiten de winkel die ze hebben meer zuidelijker dan de noordelijke provincies) en of terug te gaan naar plaats van herkomst in het meer noordelijke kasjmir bijvoorbeeld. Ik kan erg goed tegen die hitte maar dat is persoonlijk. je zult misschien wat meer voor gesloten deuren komen te staan. succes en veel plezier

ik heb voor mijn studie 5 maanden in Zuid-India (tamil nadu) gezeten en ik liet mijn familie de eerste 3 weken van mei overkomen. De lokale bevolking verklaarde me voor gek, want dat zijn de heetste weken. Maar goed, het kon niet anders. zelfs mijn familie zei van te voren ‘dat zal toch wel meevallen, het is hier ook al warm hoor’, nou dat hebben ze geweten :wink:
Dus als je kunt kiezen, zou ik het niet doen. Maar wij hebben in ieder geval de ‘verkoeling’ opgezocht in Kerala, de backwaters en de theeplantages in Munnar. Dan is het wel goed te doen. en in Tamil Nadu hebben we veel aan het zwembad gelegen. Mijn familie en ik hebben ons goed vermaakt, maar het is echt heet.

veel plezier.