Zuid India in juli/aug?? Moesson..

Ik ga rond 20 juli tot 15 aug naar zuid india.
Heeft iemand ervaring in die periode? Hoe erg is de Moeson daar en waar is het het droogst? Beter het oosten of het westen?
Ook dezelfde vraag voor de Andaman Islands…:vak02:

Ik ben in deze periode in zuid-india (kerala, bangalore, mysore en de nilgiri hills) geweest en heb niet veel regen gezien. Een paar stortbuien en 1 of 2 natte dagen in de nilgiri hills. Maar 1 dag gehad dat de regen echt vervelend was(omdat het in de heuvels niet alleen nat, maar ook koud was) toch raad ik je wel aan om naar de nilgiri hills te gaan. Want ze zijn prachig!

Dank je voor je reactie, dit stelt me een beetje gerust haha, heb je nog meer tips, must see’s?

In het zuiden vind ik dat je in elk geval twee nachten in fort cochin geweest moet zijn. Hier is het heel leuk om eind van de middag/begin van de avond(even voor het donker wordt) naar zee te gaan. Dan komen de vissersboten terug van zee en worden de vissen direct op de kade geveild. Al die mannetjes daar bij elkaar is echt mooi!
Ook zou ik naar de backwaters gaan en daar een nacht op een houseboot slapen. Dit kan je in cochin heel makkelijk regelen. Om de drie huizen is daar een toeristenbureautje die tripjes naar de backwaters aanbied. Je wordt dan met een taxi van en naar de houseboot gebracht. Op de houseboot kan je 1 of meer nachten slapen(ik vond persoonlijk 1 nacht wel genoeg)

In de nilgiri hills zijn wij eerst in conoor geweest(eerst met de trein naar coimbatore en dan via een slingerweggetje met een taxi naar conoor). Conoor zelf is echt helemaal niks, maar het landschap is prachtig. Je kunt hier mooi wandelen, ook vanwege de temperatuur(zo’n 18 tot 20 graden) is dit goed te doen. Als je het niet ziet zitten om zelf te wandelen is het ook heel leuk om door de receptie van het hotel een taxi te laten komen die je in rustig tempo een aantal leuke dingen laat zien(uitzichtpunten, theefabriek etc.)
Na conoor zijn wij met de toytrain naar ooty gegaan. Deze treinreis mag je echt niet missen! Je hebt onderweg prachtige uitzichten, vooral als je een plaatsje aan de linkerkant hebt.

Mysore vond ik ook heel leuk om te bezoeken, vooral omdat dat een van de leuke steden in zuid india is. Je hebt hier een heel kitscherig paleis van en maharadja(nog helemaal niet zo lang geleden gebouwd, iets wat ik me moeilijk voor kon stellen)
Ook heb je een heel leuk kruiden/groente/allerdaagse spullenmarktje in mysore. Deze stond ook in de lonly planet, dus ze waren wel gewend aan toeristen, maar verkochten nog alleen maar gewone spullen voor de indiers zelf.
veel plezier met uitzoeken waar jullie heen gaan!

Hoi Lieke,

Ik zal deze dingen zeker meenemen in mijn planning, het klinkt heel tof! Dankjewel voor je reactie :slight_smile: