hoi,
Ik ben van plan een 5maanden alleen naar een spaans sprekend land in zuid amerika te gaan! Om onder andere een paar maanden vrijwilligerswerk te gaan doen,spaans te leren en te reizen. Maar er zijn zoveel landen waar je dan heen zou kunnen gaan. Dus wat raden jullie aan?
Hola Kim,
ontzettend leuk joh, dat plan. Zuid-Amerika is geweldig, echt waar! Als je naar een spaanstalig land wilt ga je dus niet naar Brazilie. Naast Brazilie praten ze overal spaans, maar spaans verschilt ook enorm in verschillende landen. In Chili bijvoorbeeld praten ze enorm snel en slikken ze de woorden een beetje in. In Bolivia daarentegen praten ze erg rustig en articuleren ze heel goed.
Naar welk land je zou moeten gaan…sjah…ikzelf heb enorm genoten in Argentinie, Peru, Bolivia en Ecuador. Maar dat wilt niet zeggen dat Chili, Venezuela en Brazilie niet mooi zijn. Dat zijn ook prachtige landen, maar had ik het om uiteenlopende redenen minder naar m’n zin. Taalcursussen en vrijwilligerswerk kan je in de meeste landen doen. Als ik jou was zou ik het ter plekke regelen en niet via een organisatie. Het is veel duurder en alles zelf regelen is toch veel leuker.
Nou, als je nog meer wilt weten m’n email is: [EMAIL=“ramondegraaf@hotmail.com”]ramondegraaf@hotmail.com
Veel plezier!
Ciao,
Ramon
Hola Kim,
Leuke plannen, Zuid Amerika is zoooo mooi! Ik heb zelf een talencursus en vrijwilligerswerk gedaan in Ecuador en ben toen doorgereisd naar het zuiden. Ik heb wel vooraf geboekt via internet bij Ecole Travel. Was allemaal erg goed geregeld en niet eens zo duur. Mocht je meer info willen dan kun je ze altijd mailen, geloof dat dit hun e-mail is [EMAIL=“info@ecoletravel-ecuador.com”]info@ecoletravel-ecuador.com zo niet dan zijn ze ook te vinden op internet.
Groetjes Linda.
"
[quote=ramon1979]
Hola Kim,
ontzettend leuk joh, dat plan. Zuid-Amerika is geweldig, echt waar! Als je naar een spaanstalig land wilt ga je dus niet naar Brazilie. Naast Brazilie praten ze overal spaans, "
ehhh en Brits Guyana,Frans Guyana en Suriname dan…??
[quote=“landcruiser”]
"
Jah, ik weet dat er in die landen ook geen Spaans wordt gesproken, maar de meeste mensen die naar Zuid-Amerika gaan, zoeken deze landen niet op. Daarom noemde ik deze landen ook niet op. Beetje pietluttig om daar op in te gaan…
ja ramon blijven opletten jongen… je kakt de laatste tijd wel erg in. Suriname heeft prachtige jungle en er gaan nog steeds erg veel surinamers heen. mn zus heeft er een half jaar vrijwilligerswerk gedaan
Zoals ik eerder al zei: de meesten mensen zoeken deze mensen niet op!!! Jij moet ff opletten… Dat jouw zus daar nou heen gaat wil niet zeggen dat iedereen erheen gaat. De andere landen (Brazilie, Argentinie, Venezuela, Ecuador, Colombia, Peru, Bolivia, Chili) zijn gewoon populairder onder de backpackers.
ben je er zelf geweest of heb je de cijfers van het bureau voor toerisme gecheckt dan? Je zou verbaasd staan vermoed ik, zo uit je reactie te lezen, dat er toch meer heen gaan dan je denkt.
jongens, wat maakt t uit!! suriname lijkt mij hartstikke leuk en echt zeker een land waar ik ooit nog eens heen wil!!! deze keer niet…
Maar ik heb nog wel een vraaag, ik ben nog steeds aan het twijfelen.: ecuador of peru? Ik begin met een taal cursus, maar waar???
Beide landen zijn natuurlijk geweldig mooi. Peru heeft iets meer woestijnlandschappen en natuurlijk de over-bekende Inca-trail.
Daarentegen is Quito een geweldige stad om taalcursus te doen omdat je elke dag gezellige uitstapjes kan maken. Ook Cuzco (Peru) is leuk, maar als ik moet kiezen wordt het toch Quito.
Verder is Ecuador wat kleiner (nog wel 7 keer zo groot als Nederland), kan je uitstekend chillen aan de kust en de jungle-trips zijn geweldig.
Nou…lijkt me duidelijk…ik zou voor Ecuador kiezen en als je tijd over hebt kan je altijd nog naar Peru.
Succes met het maken van je keuze.
Groeten,
Ramon
Hoi, ik ben Corien (19) en ben zo ong hetzelfde van plan! Ik ben gestopt met mijn studie en ben nu aan t werken om een buitenlandse reis te kunnen gaan maken! Ik volg nu een cursus spaans en daarom wil ik graag naar een spaanstalig land. Spanje is dus idd een optie, maar Zuid-Amerika trekt mij ook ontzettend! Kim, weet jij inmiddels al een beetje wat je gaat doen? Heb je al organisaties gevonden die dit regelen? Of ga je dat helemaal zelf doen? En ik vraag me ook af: is dat niet gevaarlijk voor een meisje alleen in Zuid-Amerika? Mijn ouders staan daar tot nu toe nog niet echt achter…
Groetjes Corien
hoi corien,
ik ben net bij killroytravels geweest om te kijken of er tickets zijn! Ik heb net besloten om naar ecuador te gaan. Er zijn volgens mij veel scholen, en ik hoor steeds vaker dat veel mensen daar beginnen met hun reis oa om spaans te leren! Ik heb een school gevonden www.simon-bolivar.com ,deze is volgens mij niet de goedkoopste maar wel ok denk ik. Ik denk dat dit net zo goed is als zo’n dure organisatie, je kan namelijk van het vliegveld worden gehaald, ze kunnen accomodatie voor je regelen, en voor vrijwilligerswerk hoef je niet te betalen.
succes verder, misschien ontmoeten we elkaar nog
groetjes kim
Wij hebben in Ecuador (Quito) ook Spaanse lessen genomen, bij een prima school in het centrum. Je wordt desgevraagd van de airport afgehaald en ieder weekend zijn er erg leuke trips te maken. Het kostte $5,50 per uur (privéles) en met zijn 2´en krijgt de 2e 50% korting. De school heet Colonial Spanish School (www.colonialspanishschool.com).
Overigens heeft de eigenaar, Diego, ook een heel goed project met arme kinderen lopen, waar een hoop van het verdiende geld naartoe gaat; dit wil hij echter niet op de website vermelden omdat hij weet dat andere organisaties dit vaak als ´lokkertjes´ gebruiken… Veel plezier!