Volgende maand zal ik vertrekken richting Zuid-Amerika, Peru, om daar eerst wat Spaanse les te volgen, alvorens door te trekken richting Bolivia, Chili, Argentinie en uiteindelijk Brazilie. Ik ben op het moment mijn ticket aan het boeken, en vroeg mij af, gezien mijn budget (6.000 - excl. vlucht), of ik het plusminus 3 a 3,5 maand vol kan houden in bovenstaande landen, en of het wel verstandig is om ook langs Brazilie (voornamelijk Rio and Sao Paolo) te gaan aangezien daar het WK is, en ik me kan voorstellen dat het enige invloed op de daar gehanteerde prijzen kan hebben… Wat denken jullie? Of is mijn reisplan sowieso te ambitieus? En is mijn budget wel toereikend genoeg?? Hoeveel waren jullie zelf per dag kwijt in bovenstaande landen?
Dat budget lijkt mij wel voldoende, maar uiteindelijk maak je je reis zo duur als je zelf wil.
Chile, Argentinië en Brazilië zijn de duurdere landen van Zuid-Amerika. Peru en Bolivië zijn veel goedkoper.
Het hangt er ook vanaf wat je allemaal wil doen. Excursies en vooral de populaire “musts to see” voor toeristen kosten wel wat geld, afhankelijk van de organisatie waar je mee boekt, de luxe die je wil, of je een deel op eigen houtje wil doen, en zo voort.
Wij organiseren excursies in Peru bijvoorbeeld, je kan ons altijd contacteren voor meer info via de website (zie onder).
Maar ik ken mensen die met bijna evenveel geld (ietsje meer) bijna een jaar gereisd hebben door heel Zuid-Amerika, dit mede door wel te letten op wat je uitgeeft, goedkoop te gaan eten en in goedkope hostels te verblijven. Dus dan lijkt 6000 euro excl. je vlucht zeker doenbaar.
Ah bedankt voor je reactie!! Ik ben in ieder geval blij om te horen dat ik het met dit budget zeker drie maanden uit houdt, hoe meer ervan overblijft, hoe beter ook! Een andere vraag… zou je aanraden een creditcard mee te nemen? Of zijn twee pinpassen ook voldoende (en dan wat cash geld mee)… Bedankt voor je reactie in ieder geval alvast!
En visa of master card moet je zeker meedoen. Ik weet niet hoe dat zit in Nederland, maar de Belgische bankkaarten werken niet in Zuid-Amerika. Je moet die laten activeren in België en dit kan telkens maar voor drie maanden! Na drie maanden kan je door een mailtje te sturen naar je bank, je kaart opnieuw laten activeren in het buitenland. Daarvoor is een master card of visa kaart wel handig! Één is in principe voldoende.
Ik heb nog wel een goede budget tip om onderweg goedkoop te telefoneren, ook vanaf telefooncellen, of hotels of waar dan ook, een speciale prepaid telefoonkaart met inbelnummers in Peru, Chili, Argentinië en Brazilië. Vanuit Brazilië bel je bijvoorbeeld voor minder dan 5 eurocent per minuut naar Nederland.
Voor meer info, stuur mailtje naar : info@economyphone.nl