Een bijzondere goede middag,
Wij zijn Joris en Joris(21 jaar) 2 vrienden die graag het avontuur willen aangaan door een lange reis te maken. Echter zitten wij nog flink te twijfelen over onze bestemming. Wij hebben dadelijk beide ons bachelor diploma en willen voordat we aan onze master beginnen er ongeveer 4 maanden tussen uit. De ene Joris heeft zijn minor in Zuid-Korea gedaan en heeft al verschillende landen in Azië bezocht(China, Maleisië, Singapore, Filipijnen, Hongkong, Korea, Japan, Thailand, Vietnam en Cambodja). Echter heeft hij dit allemaal in een korte tijd gedaan, dus niet alles gezien. De andere Joris is nog nooit buiten Europa geweest. Beide vinden we het belangrijkste dat we vele avonturen en ervaringen op doen in deze 4 maanden. Daarnaast willen we veel verschillende culturen/mensen ontmoeten. We willen zoveel mogelijk ‘aparte’ dingen mee maken en relaxte mensen ontmoeten. Natuur is niet erg belangrijk voor ons.
Verschillen Zuid-Amerika ten opzichte van Azië:
Duurder, gevaarlijker, minder toeristen, verwachten meer avonturen doordat er minder toeristen zijn/back to basics, mooiere natuur, rustiger/degelijker, minder te doen 's avonds qua feestjes.
Alle tips zijn welkom!
Zuid-Amerika is heel goedkoop, alleen de bezienswaardigheden zijn natuurlijk wel duur maar je kiest zelf of je het via een organisatie boekt of zelf ineen steekt. Zuid-Amerika is niet gevaarlijker dan andere delen van de wereld. Alle steden hebben hun risico’s als je niet voorzichtig bent, ook dit is zo in Zuid-Amerika. Azië ken ik niet dus daar kan ik niet over meespreken, lijkt me ook wel erg mooi. Toch verloor ik mijn hart aan zuid-Amerika (en dan voornamelijk Peru). Het zit boordevol cultuur, avontuur en natuur. In elke stad zijn er s avonds talrijke feestjes en clubs, ik heb vooral ervaring met Cusco maar weet dat dit ook zo is in andere steden aangezien Z-A wel vrij toeristisch is. Hoewel je dit laatste ook weer kiest, als je veel dingen doet met groepen of via een organisatie, dan is het natuurlijk zoiezo toeristischer, maar daardoor wel veiliger. Je wordt namelijk gemakkelijk afgezet, maar dit zal ook wel in Azië zo zijn neem ik aan. Overal wordt ook Spaans gesproken, wat mij gemakkelijker lijkt om te leren dan Aziatische talen. Z-A is arm, maar toch kennen de steden en vooral de hoofdsteden erg veel luxe. Je vindt overal gemakkelijk internet en je kan overal wel eens lekker Westers gaan eten voor weinig geld. Als je rondreist merk je wel ook de armoede en zal je vaak beseffen hoe goed wij het niet hebben in Europa. Avontuur zal niet ontbreken!