Ik ga over 1.5 maand richting in mn uppie naar Zuid-Amerika om daar rond te trekken en daar hopelijk de reis van m’n leven te maken :-). Aangezien ik alleen ga, leek het me leuk om via hier wellicht een reisgenootj te vinden zodat we een deel van de reis wellicht samen kunnen reizen
Ik vlieg 14 november op Quito in Ecuador en ga daar vervolgens drie weken Spaanse les (gecombineerd met excursies) volgen:1 week in Quito, 1 week in de jungle en 1 week op de Galapagos eilanden.
Daarna vlieg ik terug naar Quito en wil ik afzakken richting Peru. Ik nieg er naar om Lima niet aan te doen. Cusco en de Imcatrail lijken me destemeer het bezoeken waard :-). Vervolgens wil ik door naar Bolivia (zoutvlaktes, lake titicaca en copacabana). Uiteraard wil ik daar ook jungletochten gaan maken.
Begin maart, met carnaval, wil ik in Rio zijn om dit feest mee te kunnen maken. Daarna wil ik afzakken richting Buenos Aires en het zuidelijkste puntje van Argentintie: Ushuaia. Ik hoop daar, als de financien het toelaten, een tripje naar de Zuidpool mee te pakken. Terugvlucht staat gepland halverwege mei vanaf Buenos Aires.
Overmijzelf: Ik ben 23 jaar, vers van de pers afgestudeerd & woonachtig in Utrecht. Ben een sociaal persoon, houdt van een drankje en van gezelligheid.
Spreekt bovenstaande je aan en lijkt het je leuk om wellicht een stukje samen te reizen, let me know!
Klinkt goed! Ik vroeg me af ga je de tour naar de Galapagos eilanden vantevoren in Nederland boeken?Of doe je dat daar ter plekke. Ik hoorde dat er per jaar een bepaald aantal toeristen het eiland op mogen. Daarom vraag ik me af of het wel mogelijk is om daar te boeken.
En een trip naar Antartica, kan je ook ter plaatse boeken in Ushuaia?
Ik kijk uit naar je antwoord,alvast bedankt voor je reactie.
De trip naar de galapagos heb ik al geboekt hier in Nederland via Kilroy travels en is onderdeel van m’n cursuspakket Spaans :-). Maar mocht je in Quito ter plekke willen boeken dan kan dan dat ook gewoon!
Voor antartica wil ik de trip in Ushuaia boeken, van wat ik tot nu heb gelezen is dat gewoon mogelijk :-).
Dat klinkt allemaal ontzettend gaaf! Ik ben Rachelle, 22 jaar. Ik zit nu zelf midden in mijn afstudeer periode, maar zodra ik klaar ben, wil ik mij gaan richten op een cursus Spaans. Er zijn zo ontzettend veel plaatsen die ik graag wil zien. De komende periode wil ik mij richten op Zuid- en Midden-Amerika, Spaanstalige landen.:wub: Maar omdat ik zoveel wil zien en zoveel wil doen, weet ik niet waar ik moet beginnen. Mag ik vragen hoe jij dit hebt aangepakt?
Ga je gewoon naar een reisbureau en laat je je informeren?
Of wist je altijd al dat je deze plekken wilde zien? En hoe krijg je op deze manier een beeld van de kosten van je reis? Ik neem aan dat je veel moet vliegen van locatie naar locatie.>>> Ga je daar werken of echt alleen rondtrekken? Hoe heb je je overnachtingen geregeld?
Haha sorry voor dit interview, maar ik zit zelf echt te popelen om mijn reis te regelen, maar ik weet maar niet hoe en waar ik moet beginnen.
Zou je mij misschien willen vertellen hoe je dit hebt aangepakt? Zo ja, dan kun je me toevoegen op msn of een mailtje sturen: [EMAIL=“rachellelelletje@hotmail.com”]rachellelelletje@hotmail.com.
Ik hoop iets van je te horen. Zo niet, dan wens ik je een hele mooie reis toe! Geniet ervan! :wereld:
Grappig, je hebt nagenoeg de zelfde route en tijd uitgestippeld als ik! Ik vlieg nl. 15 (!) November naar Havana en 2 weken later naar Quito voor (!) een cursus Spaans… Hahaha! Ook ik zak na afloop van mijn 2 weken via Peru en Bolivia (en Argentinië en Uruguay) af om met carnaval in Rio te zijn. Voor mij houd de reis daarna echter op.
Als ik me niet vergis ben je 6 december nog in Quito? Misschien kunnen we een biertje doen tijdens ‘the founding of Quito’? Als je tips of gewoon leuke verhalen hebt over Quito of Ecuador kun je me mailen op donald.meulensteen@gmail.com