Zuid-Amerika (eind 2013 - begin 2014): cursus Spaans, vrijwilligerswerk en backpacken

Hoi reisliefhebbers!

Ik loop met plannen rond om eind 2013 en begin 2014 voor 3 of 6 maanden naar naar Zuid-Amerika te reizen.
De eerste weken wil ik een Spaanse cursus volgen om daarna enkele weken vrijwilligerswerk te doen in Peru.
Afhankelijk van mijn reistijd wil ik nadien nog al backpackend en low budget door Zuid-Amerika rondtrekken; eventueel door Peru, Bolivia, Ecuador, Chili en/of Argentinië.

Nu ben ik op zoek naar een reisgenoot (m/v) die dezelfde interesse heeft.
Concretere plannen kunnen dan verder bekeken worden.

Ook interesse in deze plannen? Laat zeker iets van je horen!

Groeten,
Vanneke (v, 30, regio Gent - België)

Beste Vanneke,

Heb je al gehoord van de Reismarkt in Brugge aanstaande zondag? Dat is misschien een leuke plek om reizigers te ontmoeten en ideeen op te doen. De Reismarkt is zo georganiseerd dat reizigers informatie met elkaar kunnen uitwisselen over mooie bestemmingen.
Daarnaast kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het in Cusco (Peru) heel makkelijk is om mensen te ontmoeten waarmee je na je Spaans en vrijwilligerswerk kunt rondreizen en dat er veel vrijwilligers alleen naar Cusco komen.
Heb je vragen over je reisplannen, dan kun je me altijd mailen via info@mijnbestemmingperu.nl

Groetjes, Marit

Als je goed Spaans wilt leren zou ik juist vermijden om veel met andere Europeanen om te gaan (behalve Spanjaarden dan). Probeer veel met de mensen van dat land vrienden te worden en je Spaans te oefenen zodat je je helemaal onderdompelt.

Mocht je toch echt reisgenootjes zoeken: die vind je makkelijk daar, dan weet je ook meteen of het klikt. Dan kun je spontaner stukken samen opreizen in plaats van aan iemand vast te zitten die je alleen van internet kent.

¡Suerte!

Hoi Vanneke,

Mijn naam is bIanca en ben 39 jaar. ik woon in de stad Groningen.
Ik ben al een tijdje op zoek naar mensen die dit ook willen doen. Ik heb zeker belangstelling. hoop iets terug te horen!!

Gr. Bianca