Zuid-Amerika eind 2011

Hallo,

Ik ben Tineke, 26 jaar en ga van half september tot eind december naar Zuid-Amerika.
Ik start in Peru (waar ik mijn spaans eerst een paar weken ga bijspijkeren in Cusco), om vervolgens via Bolivia en Chili naar Argentinie te reizen.
Wie heeft zin om (een stukje) mee te gaan? Of is toevallig in de buurt?

Groetjes Tineke

hey ik ben ook van plan om die kant op te gaan
en ben benieuwd of we qua reizen op een lijn zitten hoe reis je het liefst en overnacht je graag
als het kan zo basic en dicht bij de bevolking mogenlijgroetje jk

Ha Tineke

Ik vertrek half Juni voor 8 maanden naar Zuid Amerika. Begin in Ecuador, vervolgens zak ik af naar het zuiden. Ik verwacht half september in Bolivia te zitten. Misschien kunnnen we daar ergens meeten, laat maar horen!

Ik ben 30 jaar, actief en ondernemend. Altijd in voor een gezellig avondje onder het genot van een hapje en drankje.

Moet nog een klein maandje werken en dan gaat het voor mij beginnen, Ik heb er zin aan!

Wie weet kunnen we elkaar ergens treffen.

Veel plezier met je voorbereidingen.

Groetjes Thijs

Hoi allemaal,
Mijn plannen zijn om eind oktober te vertrekken en op Lima te vliegen. Mijn reis staat nog niet geheel vast maar ik zou me ook graag door andere backpackers en locals laten vertellen welke gebieden ik wel of niet moet bezoeken. Zo lijkt Bolivia me ook geweldig. Ik zal verder richting het noorden trekken: Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua.
Ik heb 2 jaar spaans maar zou evt nog een opfriscursus kunnen gebruiken…
Het liefst start ik niet alleen vanwaar deze oproep.
Ik ben erg benieuwd wie dezelfde interesses heeft en gelijktijdig wenst te vertrekken!
Groetjes, Laura

Hoi Laura,

Ik vertrek op 19 september, denk dat we elkaar dan precies mis gaan lopen. Ga van Peru richting Bolivia en dan chili en argentinie. Misschien kunnen we elkaar ergens ontmoeten?

Groetjes Tineke

HI Jeronimo,

Ik las toevallig je berichtje over je voornemen voor een reis naar Zuid-Amerika.
Jou woorden Basic en dicht bij de bevolking is de kern van Go Local waarmee ik een reis in Ecuador heb gedaan. Dit is een organisatie in Ecuador die reispakketten aanbied met ondersteuning van ontwikkelingsprojecten. De prijzen zijn bijna gelijk aan doe het zelf maar dan heb je de luxe dat alles geregeld is!
Kijk eens op http://www.golocal-travel.org

Groet, Bas

Buenos dias,

Ik ben Harold en ben ook van plan om ergens in Oktober 2011 te gaan reizen in Zuid Amerika.
Mijn reis zal een maandje of 6 gaan duren en wil in die tijd zoveel mogelijk zien. (Op een relaxte manier natuurlijk!!!).
Qua vliegtickets heb ik nog niets geboekt en ben me dan ook nog een beetje aan het orieenteren voor een retour/ of one-way ticket voor zowel Equador of Brazilie.
Mijn planning is wel om de Pantanal ergens in Januari of Februari te bezoeken.

Iemand dezelfde reisplannen???

[EMAIL=“haroldvanesch@live.nl”]haroldvanesch@live.nl.

:wereld:

Hoi!

Leuk om al jullie plannen te lezen!
Zelf ben ik vorig jaar in Argentinië (patangonië) en Chili geweest. Dat was helemaal geweldig en kan ik dan ook iedereen aanraden!

Dit jaar zou ik in oktober graag naar Bolivia en Noord-Argentinië gaan, maar Peru lijkt me toch ook wel erg mooi. Hier ben ik dus nog niet helemaal over uit. Iemand nog tips?

groeten,
berdien

Hey Berdien,

Het ligt eraan hoeveel tijd je hebt voor je reis van dit jaar!!
Waarom niet beginnen in Lima en reizen naar BA of andersom???

Adios.

Hey Tineke,

Mijn naam is Rachelle, 36, wil ook graag door Zuid Amerika trekken,maar dus niet alleen, zelfde landen. Mijn Spaans is redelijk goed maar een taalcursusje daar, ook altijd leuk. Zelf eerder backpackend in Mexico en Guatemala en Belize, Thailand geweest. Mexico en Guatemala, geweldig. Doe altijd beetje vanalles wat, natuur, dorpjes, steden, strand, babbelen met de bevolking en andere reizigers…zo fijn, zo’n vrij gevoel dat reizen. Vind t zelf prettiger om samen te reizen omdat ik het leuk vind om ervaringen te delen. En af en toe gewoon even in je eigen taal te kunnen praten…
Maar ik begrijp dat jij half/half wil, half alleen/half samen?
Mail me maar indien je interesse hebt en anders zoek ik rustig verder…
Grtz Rachelle

Hoi Berdien,

Zelf ook plannen voor Peru, Bolivia en Argentinie, en ook bij voorkeur in oktober weg.
Hoe lang ga je, weekjes of een maand of langer?
Als je interesse hebt om samen te reizen, let me know, zelf op zoek naar reismaatje, maar ik begrijp n beetje uit je posts dat je alleen reist?
Zo niet, hier is een gegadigde! Rachelle, 36, Haarlem, passie voor reizen, culturen, talen, nieuwe ontmoetingen. Op reis combi van alles wat: natuur, cultuur, strand, dorpjes, praten met bevolking, medereizigers, schooltje in enz.
Grtz Rachelle

Hi Harald,

Net als jij ga ik vanaf augustus t/m eind januari naar Zuid-Amerika.
Te beginnen in Ecuador/Quito om 4 weken Spaans te leren en 4 weken als vrijwilligster aan de slag te gaan. Vervolgens, dat is vanaf 9 oktober, heb ik ruim 3,5 maand om Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Paaseiland en als laatste Argentinië/Buenos Aires te bezoeken.
Heb al wel plannen gemaakt van wat ik wil gaan zien, maar ter plaatse zal ik het pas gaan uitwerken in welke volgorde ik zal gaan reizen.
Misschien kruisen onze wegen zich wel ergens en kunnen we samen wat ondernemen.
groet van Gerry