Zuid Afrika vrijwilligerswerk met cheetah

ik ben marcella uit belgië en doe een dringende oproep voor vrijwilligers, die volgend jaar in juli of augustus mee willen werken aan een project om cheetas, terug in het wild te zetten , men gaat dus samen jagen met de cheetas en verzorg daarna ook voor de andere zoals puppie hyenas,caracal ,serval en wilde katten , ik heb het 1 keer gedaan en ben verliefd geworden op alle dieren daar ook de prijs valt mee voor 2 weken all inn 1500€ vlucht , slapen en eten
laat vlug iets horen

Hallo Marcella,

Zou je mij het adres willen geven waar jij als vrijwilligster gewerkt hebt met Cheeta’s ,ik ben al weken op zoek naar een geschikt en een niet te duur project.
Er zij zoveel reisbureaus die dit soort reizen verkopen de prijzen echter zijn erg hoog.
Allvast bedankt Sonaja

Hoi Marcella,
Wat een gaaf project zeg! Lijkt me helemaal geweldig. Zou je me wat meer informatie kunnen geven over bijvoorbeeld welk land het gaat, watvoor slaap accomodatie je hebt, of je specifieke kennis moet hebben, hoe groot de groep vrijwilligers ongeveer is etc…
Groetjes, Stefanie

beste stefanie,
het project heet rehabilitation of the cheetah en is in modgaji een farm in de karoo zuid afrika tegen porth elisabeth
men heeft daar een groot domein zodat ge samen met de cheetas kunt gaan jagen , als er cubs zijn is het nodig om elke dag 1 uurtje bij hen en de moeder in het kamp te gaan zitten zodat ge elkaar leert kennen ( ongelooflijke ervaring )
er zijn ook veel katachtigen in het kamp o.a. hyenas en puppies , servals , caracal en een hoop wilde katten , ook zijn er nu 3 kleine kittens van de serval
je moet niet veel weten van dieren want er wordt je alles uitgelegd , wel is het de handen uit de mauwen steken ,niet erg vinden om vuil te worden (kampen opkuisen van de dieren ),is echt heel plezant want je krijgt er zoveel voor terug
je moet alleen houden van alle dieren groot en klein en van aanpakken weten.
ben je van nederland zo ja dan kunnen we volgende maand op 5 november een infodag over vrijwilligerswerk
mijn fb vindt je onder marcella128 alleen die waar ik met de cheeta opsta de andere zijn niet meer in gebruik

Klinkt interessant. Wat is het minimaal aantal weken?

Hallo Marcella,

Ben net terug van bijna 3 weken Zuid Afrika en Namibie en het was werkelijk geweldig (voor mij de eerste keer). Helaas kijk ik nu pas en heb de info dag gemist. Ga je nog een keer zo’n infodag houden?

mvg
Gert

sorry hoor maar ik ben wel naar die infodag geweest maar heb er zelf geen deel aan genomen , spijtig genoeg want wie voor dieren kwam is van een kale reis terug gekomen , ik heb een half uur uitleg gegeven aan een vrouw maar dat was het dan , indien je info over projecten met dieren wil kunt ge me gerust contacteren
groetjes marcella

het minimaal is 2 weken tot 1 of meerdere jaren , volgend jaar in augustus ga ik met nog 3 personen voor een hele maand naar modgaji en wie vroeger weg wil en nog wat rondtoeren is geen probleem
grtjs marcella