Zoek vrijwilligerswerk met doel kinderen/dieren

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika.
Wil daar mensen gaan helpen of dieren voor een aantal maanden.
Hebben mensen site’s waar ik informatie vandaan kan halen en eventueel site’s waar niet te veel geld voor moet betalen.

Ga met een doel om mezelf ook beter te leren kennen, en
andere mensen te helpen omdat ik dat graag doe.

Alvast Bedankt,

Groetjes Nigel

Hallo, ik las je berichtje op de site en het klonk zo ontzettend herkenbaar voor mij!
Ik zal me even voorstellen, ik ben maaike, ik ben sinds dik 4 jaar afgestudeerd en werk sindsdien aan 1 stuk. Ik ben het nu echter een beetje beu en wil misschien een reis gaan maken om, zoals jij, wat dichter bij mezelf te komen, mezelf wat meer te leren kennen…
En het lijkt me super als ik dat kan combineren met een reis waarbij ik ook nog iets goeds kan doen voor mensen die het minder goed hebben als wij hier in nederland.
Ik weet nog niet wat, hoe of waar, maar zit wel te denken om misschien met iemand te gaan, hoe ga jij, alleen?
groetjes, maaike (25jr)

Hoi Nigel (en Maaike),

Ik heb een paar jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in de omgeving van Stellenbosch, bij Cheetah Outreach. Ja, een project met jachtluipaarden, cheetahs, en heb daar een prachttijd gehad. Leuk team om mee samen te werken, interessante vrijwilligers (internationaal), lekker tussen de wijnvelden en hard werken.

Wat zij tegenwoordig voor een vergoeding vragen, weet ik niet. Wel weet ik dat ze het toen goed voor elkaar hadden en ook alles voor de vrijwilligers goed regelden. En dat vond ik toch ook wel erg belangrijk. Op hun site zul je veel meer informatie kunnen vinden:
www.cheetah.co.za
De moederorganisatie van Cheetah Outreach is Cheetah Conservation Fund in Namibie. Daarvan is de website: www.cheetah.org en volgens mij accepteren zij ook regelmatig vrijwilligers. Ik weet alleen niet of zij dan speciale vaardigheden / kennis vragen.
Mocht je contact opnemen met Cheetah Outreach in Stellenbosch, doe dan de vriendelijke groeten aan Liesl Smith (manager) van mij.

Veel plezier alvast!
Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com