Wij vliegen eerste kerstdag naar Johannesburg en verblijven dan een paar dagen bij vrienden in Pretoria. 15 januari vliegen we weer terug van Kaapstad. We hebben dus een behoorlijke afstand af te leggen in een paar weken… Een paar vraagjes:
Heeft er iemand een realistisch reisschema voor 18 dagen van pretoria naar kaapstad?
Ik weet dat we niet alles kunnen zien, dus het wordt keuzes maken, wat wel/niet? Krugerpark?
Iemand nog tips voor autohuur?
Lesotho, is dat een aanrader?
De omstandigheden zullen niet perfect zijn (hoogseizoen etc), maar ik heb er enorm veel zin in. We zijn redelijk avontuurlijke reizigers en vinden het af en toe leuk om van de gebaande paden af te wijken (maar het hoeft niet). Alvast bedankt voor jullie tips!
Je tijd is vrij kort. Mijn advies: Ga van Pretoria naar Golden gate park, dan richting de kust en langs de kust helemaal afdalen naar Kaapstad. Lesotho of Krugerpark kun je ertussen proppen maar dan moet je echt heel je vakantie haasten.
Wij hebben altijd goede ervaring met www.eautohuur.nl, niet alleen in ZA, maar ook als we een keer weer naar NL gaan.
Ik zou in de korte tijd niet teveel afstanden rijden. kruger in de jouw Kerstvakantie en hier de zomer vakantie zal wel bomvol zitten.
Beter een andere keer terug komen en dan langer.
Vlieg vanaf Joburg naar PE (port elizabeth) en bezoek Addo, Tsikisjama, Wilderniss en zak verder af naar Kaapstad. Die route is te doen in 18 dagen,
Dit is een voorbeeld, je zou ook kunnen opteren om langer rondom het Kruger park en St. Lucia te verblijven wanneer je Kaapstad er uit neemt.
Autohuur: kijk voor aanbiedingen (Avis-Hertz-Budget-Europcar) en bedenk dat de genoemde periode in de schoolvakantie valt. Vooraf boeken is dus aan te raden.
Wat betreft auto(huur): vergeet www.sunnycars.nl niet. Vaak zeer scherpe aanbiedingen, goede verzekeringen en zij doen zaken met meerdere grote verhuurders hier in Zuid-Afrika.
Wat betreft route: denk eraan dat het hier hoogzomer is. Niet alleen qua drukte, maar zeker ook qua warmte! Het noord/oosten van het land wordt superheet (tenzij je echt in de bergen bent). De kust is zeker een stuk aangenamer en een zwembad / zee is een must in die periode. Is idd wel zomervakantie = hoogseizoen maar veel Zuid-Afrikaners vieren de kersperiode aan de kust, en dat is niet voor niets :zon02:
Maar wat het ook worden gaat, geniet ervan. Kan me goed voorstellen dat je er erg naar uit kijkt. Terecht!
Met zonnige groet vanuit de bush (rond de 36 graden momenteel),
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com