Zuid-Afrika met 3-jarig kind - tips???

Hallo allemaal

Wij denken erover om in april drie weken naar Zuid-Afrika te trekken mét onze driejarige dochter.
Wat zijn de dingen die je in dit seizoen het beste bezoekt, welke dieren zijn er dan/waar het best te zien, …? Allemaal rekening houdend met het feit dat we geen al te lange ritten kunnen maken met de wagen.
Zijn er speciale dingen waar we op moeten letten omwille van onze kleine reisgenoot? Medicijnen/inentingen??

groetjes

Hoi Hilde,

April is een mooie maand hier: aangename temperaturen en het regenseizoen is praktisch voorbij.

In alle parken/reservaten zijn dieren prima te zien. Welke gebieden wil je gaan bezoeken? Wanneer je geen lange autoritten wil dan kun je het beste een bepaald gebied aandoen.

Bedenk dat Zuid-Afrika 33 x groter is dan Nederland. Wanneer je vanuit Jo’burg naar het Kruger wil gaan, en ook nog naar Kaapstad dan zou ik iig een binnenlandse vlucht nemen van Durban naar Port Elizabeth.

Voor vaccinaties etc. kun je het beste je lokale GGD raadplegen.

Groetjes uit zonnig en warm Balule (31 al),

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hoi Hilde,

Welk gedeelte van Zuid Afrika wil je gaan bezoeken, het is zo groot land. Je kan hier een binnenlandse vlucht nemen, scheelt weer auto rijden.
Er zijn verschillende maatschappijen hier in ZA, https://ww5.flymango.com of http://www.kulula.com/ of http://www.flysaa.com of https://www.1time.aero/ Je ziet keuze genoeg.

Je kan zelf rijden in het krugerpark (vlieg dan op Hoespruit).

In de omgeving waar wij wonen heb je ook nog parken waar dieren te zien zijn, heushoorns, Eland, leeuwen, Cheetah etc. etc. dit is het Rion&Lion park, ze hebben daar ook een zwembad en een speeltuintje voor kinderen. www.rhinolion.co.za.

Ik zou maar bij de GGD of het tropenzieken huis te Rotterdam navragen of je nog medicijnen etc moet hebben.
Wij gebruiken hie rniets, maar we wonen ook in een niet malaria gebied.

suc6 met plannen:zon02:

groet uit een heet Kyalami (31)

heel erg bedankt!
Wat is ongeveer de koers van de Zuid-Afrikaanse munteenheid?

groetjes

Heel erg bedankt voor de info!!
Heb nog een beetje last met dat ‘bedankjes’-gedoe… het verspringt hier steeds.
Soit, aan beiden dus alvast bedankt voor de info.
Waarschijnlijk zullen we ook een stuk van Namibië doen en dan vanuit Windhoek naar Kaapstad vliegen. Ik wil graag de grotere dieren zien. Moeten we dan toch het hele eind naar het Krugerpark of is er dichter bij Kaapstad ook al voldoende te zien?

groetjes

De koers zweeft rond de E 10,- Dus ZAR 100,00 is ongeveer Euro 10,–

:vak01:

Ik denk gewoon op BEDANKT klikken toch?? Toch wel leuk idee trouwens.

Ja in de buurt van Kaapstad moet ook wild zijn, trouwens in de Namibie ook hoor. In de woestijn moeten olifanten rondlopen. Wij willen daar nog steeds eens heen.

Sanbona Wildlife Reserve en Aquila Private Game Reserve liggen aardig dichtbij Kaapstad.

sucs6 weer en groetjes:dag:

Hallo Hilde, een handige site om kindvriendelijke accommodaties op te zoeken is www.opreisnaarzuidafrika.nl
Bij accommodaties kun je sorteren op kindvriendelijkheid en krijgt allerlei leuke accommodaties te zien die kinderen met open armen ontvangen.

Succes met je reis,
Ellen
www.opreisnaarzuidafrika.nl

Hi Hilde,

Goede keuze om naar Zuid Afrika op vakantie te komen.
Wij zijn zelf 6 jaar geleden verhuisd naar ZA met kleine kinderen en krijgen via ons guesthouse heel veel gezinnen met kinderen.
De Westkaap is prima te doen met afstanden en met kids. Kids zijn hier overal welkom. je kunt vrijwel alle activiteiten met kinderen doen.
In de Westkaap zijn een aantal Game parken op enkele uren afstand. Niet zoals Kruger en de echte wildparken in Zimbabwe etc, maar zeker ook de moeite waard.

Mocht je nog meer specifieke info willen horen we het wel.

Paul & Marjolein
www.colourfulmanor.co.za

1 like

Hallo Hilde,

Het meeste is al gezegd. Het is inderdaad heel goed te doen om met kleine kinderen te reizen. We hebben gisteren afscheid genomen van een familie ook met 2 kleine kindjes. Hadden het erg goed gehad en genoten.
Zoals Paul en Marjolein al benoemd hebben is er genoeg te doen.

Veel plezier met de voorbereiding en voorpret en mocht je vragen hebben stel ze gerust.

Baie groetnisse,
Derick en Anita
3Flavours guest house Pringle Bay
www.3flavours.co.za

Meeste tips zijn al gegeven. Ik zou alleen niet speciaal naar Kruger gaan voor de ‘grotere dieren’. Die kun je elders in Zuid-Afrika ook príma zien (dichterbij Kaapstad / kust).
Punt van aandacht is wel de malaria-medicatie - afhankelijk van de uiteindelijke route - die volgens mij nog niet aan kleintjes van 3 gegeven mag worden (zoals bijv. de Malarone). Maar de GGD, huisarts of travel clinic kan daar zeker uitsluitsel over geven. Wacht trouwens niet te lang met een afspraak hierover te maken, kan nog wel eens lang duren voor je ergens tercht kunt.

Veel voorpret en plezier straks met jullie reis,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Zelf reis ik regelmatig met mijn inmiddels 8-jarige dochter naar Zuidelijk Afrika en kan niet altijd voorkomen dat we malariagebieden opzoeken. Tot nu toe - ook toen ze 3 jaar oud was en we naar Mozambique gingen - heeft ze malerone voorgeschreven gekregen, maar dan wel in kinderporties. Daar zit minder werkende stof in en worden idd door de huisarts/apotheek voorgeschreven. Maar ik ben het helemaal met Natascha eens: het is niet echt noodzakelijk om naar Kruger te gaan, zeker niet omdat je met een 3-jarig kind het safari rijden toch niet zo lang vol houdt (althans, zo was mijn ervaring). Je kunt dan beter kleinere parken nemen en misschien 1 nachtje prive park doen (rondom Addo zoals Amakhale, Shamwari, Lalibela, Kariega of Sibuya) of een combinatie maken van het malariavrije Welgevonden dat niet te ver van J’burg ligt in combinatie met een reservaat in de buurt waar dan wel minder wild zit, maar de prijzen vaak ook wat lager zijn. Een goede reis met kinderen is deze: http://www.gemsbok.nl/malaria-vrij-familiereis.html.

Ellen van Zandwijk - www.opreisnaarzuidafrika.nl

Veel tips zijn al gegeven, maar ik wil je nog wel even wijzen op de afstanden.

Wij zijn in Oktober-November 3,5 week in Zuid Afrika geweest met onze zoons van 3 en 4 jaar. Het enige wat we anders zouden doen is de tussenvlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth. Daar zijn we de hele dag zoet mee geweest en was zeer vermoeiend voor ons allen.

Dus: hou het ofwel bij Namibië, ofwel bij Zuid Afrika. Voor dat laatste kan ik een route van Port Elizabeth naar Kaapstad aanbevelen. In Addo kan je de big 5 zien, hoewel leeuwen en luipaarden zeldzaam zijn.

Meer info op onze Zuid Afrika met kinderen pagina:

1 like