Zuid-Afrika, bezienswaardigheden te doen met rolstoel

Volgend jaar (November 2010) ga ik met Epic Enabled naar Zuid-Afrika, dat is tenminste de planning.

Ik ga 1 week op safari in het Kruger National Park :wub: en daarna heb ik nog 2 weken in Cape Town. Heeft iemand tips over wat ik daar kan doen?

Ik wil het liefst zoveel mogelijk van de natuur & de cultuur daar zien. Ook moet het wel redelijk rolstoeltoegankelijk zijn.

Wie helpt?

Hallo,

Heb je de reis naar Zuid Afrika al geboekt? Wij wel. We verblijven na de tocht door Kruger nog een week in het guesthouse van Epic Enabled. Zij regelen ook dagtochten naar Capetown.

Groetjes en tot ziens in Johannesburg.

Mijn Blog over Thailand.:vak02:>>>:wereld::thailand:

Als een Z.A. kenner kan over Kaapstad wel wat vertellen over rolstoel vriendelijk gebruik.
Ongeveer 60% van de bezienswaardigheden is met een rolstoel prima te doen of even iets om lopen of rijden voor de drempels te vermijden. Ook zijn er vaak liften voor gehandicapte even vragen bij de ingang en U staat er van te kijken hoe behulpzaam men is.

geniet die reis Jan

1 like

Hoi!
Hoe was je reis naar Zuid Afrika? Ik ben in ongeveer dezelfde periode een maand in oostelijk Zuid Afrika geweest. We hebben met een campertje rond getrokken. Kruger was prima te doen met een rolstoel, net als de Blyde Canyon regio en watervalgebied rond Sabie. Ook leuk is de aerial boardwalk in Eshowe en in Kwazulu Natal kun je zelfs met een handicap duiken of snorkelen met haaien!
De mensen zijn aardig en willen altijd wel een handje helpen. Voor mij een positieve ervaring dus.
En voor jou?
Onze volgende trip zal waarschijnlijk Midden Amerika worden. Ervaring daarmee?
Groetjes Gisela