Zorgverzekering + uitschrijven gemeente

Hallo,

Ik vertrek 13 januari 2007 naar Curacao en op een paar kleine dingen na is alles geregeld. Ik vraag me alleen af hoe het nu zit met mijn zorgverzekering en ook vraag ik me af of ik me moet uitschrijven bij de gemeente? Ik wil in Curacao wel gaan werken, maar dat ga ik pas daar zoeken, misschien is dit van belang.

Groeten,

Ruud

Ik weet alleen dat je (tenzij je zwart gaat werken) een vergunning moet aanvragen.

Ik weet ook niet wanneer je verplicht bent om je uit te schrijven. (volgens mij als je langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft). Ik weet ook dat als je dat doet dat je recht op een basisverzekering vervalt. Je zal dan een uitgebreide reisverzekering moeten afsluiten.

Ben je al welis eerder op Curacao geweest? Ik zou me niet gelijk uitschrijven, t enige lastige is dat ze dat op den duur misschien wel van je verwachten. Ik heb op Bonaire gewoond en het inschrijven daar is heel moeilijk (ook op curacao) en het uitschrijven hier is zo gebeurt maar het inschrijven heb ik een advocaat voor moeten gebruiken uiteindelijk. Sinds 2 maanden ben ik weer HERgevestigd in nederland maar zou als ik jou was me niet uitschrijven nog.
Reisverzekering zou ik een standaard verzekering afsluiten en je ziekenkosten hier gewoon betalen. Als je je uitschrijft moet je dit ook opzeggen, want je hebt er niks meer aan want je woont hier dan niet meer.
Als je daar een baas hebt is het anders maar als je dat niet hebt moet je gewoon een reisverzekering afsluiten en gaan.

Hoi Marlousje,

Allereerst, bedankt voor je reactie. Ik zal me niet gaan uitschrijven bij de gemeente dan, omdat ik ook maar 5 maanden blijf en daarna gewoon weer in Nederland ga wonen. Ik ga echter wel werken in Curacao, maar zorg dat ik de benodigde documenten bij me heb om daar een verblijfs-/werkvergunning aan te vragen. Dat kan ik nog niet hier doen omdat ik daar pas werk ga zoeken. Ik heb een goede reisverzekering afgesloten, alleen ben nog benieuwd of ik ook nog elke maand die zorgverzekering van circa € 105,00 per maand moet betalen of dat ik die tijdelijk (5 maanden) stil kan zetten?

Groeten,

Ruud

Ruud als jij een aanvullende verzekering hebt afgesloten bij je zorgverzekeraar dan is het niet eens nodig om een reisverzekering af te sluiten.

Tenminste bij mijn zorgverzekeraar (groene land achmea) kan ik een hafl jaar lang genieten in t buitenland van mijn aanvullende verzekering. En een jaar lang van mijn basisverzekering.

Check dit in je polisvoorwaarden

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan 16 mei 2008 voor een half jaar of langer (ligt eraan hoe het ons bevalt) wonen en werken op Curacao. Als je je niet uitschrijft bij de gemeente mag je ook niet werken op Curacao of je moet illegaal werken. Ik neem aan dat als je via uitzendbureau werkt je hier moet laten uitschrijven. En hoe zit het dan nu met de zorgverzekering, als je je verzekering hier laat doorlopen ben je dan goed verzekerd op Curacao (dokterbezoek, ziekenhuis etc), of moet je toch daar een verzekering afsluiten en hier stopzetten…

Groetjes Tim

Hallo,

Ik ga in oktober voor een half jaar of janger naar curacao. Hoe doe ik dit met mijn verzekeringen. En wat kost mijn verzekering daar dan ongeveer. Moet ik me uitschrijven hier en opnieuw inschrijven daar?

groetjes Annelies

hai annelies,

goede vraag hoor! ik heb zelf op bonaire gewoond, maar ben nu op curacao op vakantie. als ik je kan helpen met het een en ander moet je maar even mailen naar [EMAIL=“californialov90@hotmail.com”]californialov90@hotmail.com

gr marlous