Hoi allemaal!
Onze reis komt steeds dichterbij en we zijn al flink opgeschoten met de voorbereidingen. Januari 2011 vertrekken we naar australie, indonesie, maleisie en thailand, om in juli weer terug te komen.
Nu zijn er net de overstromingen geweest in thailand, de vulkaanuitbarsting, aardbeving en tsunami in indonesie… ik wordt er een beetje zwaarmoedig van. Het reisadvies voor indonesie ligt ondertussen op 3 en dat van thailand op status 4… pff… is het nog wel verstandig om onze reis te gaan maken?
Groetjes
Verstandig??? Als je wil genieten is het zeker wel verstandig te gaan. Je leven leven zoals je wilt levert altijd risico’s op. Je kan pech hebben. Maar de kans dat je niets dramatisch overkomt is veeeeel groter.
Veel reisplezier!
Martine
Uiteraard moet je wel opletten wat er om je heen gebeurt, maar naar mijn mening wordt ook veel overdreven. Afgelopen zomer was ik in china waar drie kwart van het land onder water zou staan. Ik ben in een groot gedeelte van china geweest en in de gebieden waar ik was, was geen overstroming.
Twee jaar geleden ging ik naar mongolie. Tijdens de verkiezingen waren er in Ulan Bator een aantal gebouwen in brand gestoken en ook de avondklok ging in. Je werd gewaarschuwd om uit te kijken. Daar eenmaal aangekomen was er niks aan de hand.
Dus echt, het zal allemaal wel meevallen.
Toevallig was ik ook in Mongolië, we kwamen de dag er na terug in Ulan Bator, uit de Gobi. Ons enige probleem daarmee was dat er geen biertjes meer werden verkocht.:mad:
En toen er een orkaan in Halong Bay, Vietnam was hebben we ons trippie een dag uitgesteld. Niet dat het hielp, de volgende dag zijn we naar twee uur rijden weer omgekeerd en terug naar de stad gegaan, het was nog niet veilig.
Kijk, als er iets gebeurt en je zit er midden in, weinig aan te doen. Maar als een vulkaan al een paar weken onrustig is dan ga je die niet beklimmen of als de regens al heel lang aanhouden en er zijn wat kleine overstromingen geweest dan ga je niet in een hutje aan de rivier slapen natuurlijk. Meelopen met demonstraties is ook niet overal aan te raden. Vliegen als er net een orkaan aankomt ook niet. Of met een bootje het water op…