Zoon heeft ongeluk op Curaçao en ik zit met vragen

Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden is onze 19 jarige zoon(die het ongeluk in Nederland al aantrok) naar Curacao vertrokken en is daar aan het werk gegaan op Mambo Beach als kok.

Het vervelende is nu dat hij vannacht een auto ongeluk heeft gehad en daarbij zijn been heeft gebroken op twee plaatsen.Hij zei dat hij geopereerd moest worden en een pen in zijn been krijgt.
Hij ligt nu in het ziekenhuis maar ik weet nog niet welke, telefoon verkeer verloopt gebrekkig.
Ik zit nu met een paar vraagjes en hoop dat iemand daar antwoord op kan geven?

Hoe zijn de medische faciliteiten op curaçao?
Volgens mijn zoon was hij verzekert via zijn werk omdat dat gelijk van zijn salaris werd afgehouden, net zoals dat in het verleden in Nederland ging.
Weet iemand of dat ook zo is?

Het zou mooi zijn als iemand dit leest en toevallig daar in het ziekenhuis werkt?!:kus::kus:

Een bezorgde vader…

Bel de werkgever van je zoon, die weet dat hoop ik toch wel. En bel ook zeker de reisverzekering van je zoon. Misschien zijn zei al geinformeerd door het ziekenhuis of werkgever van je zoon.

succes

Beste bezorgde vader,

Ik kan me heel goed voorstellen dat u zich ongerust maakt.
Even wat antwoorden op u vragen.

Waarschijnlijk ligt u zoon in het Sehos (het grootste ziekenhuis).
www.sehos.an.
Mijn ervaring met het Sehos is goed, na een ongeluk is mijn dochtertje daar geopereerd en verbleef er nog 5 dagen ik zou me daar niet te veel zorgen over maken.
Verders is uw zoon als hij in loondienst is tegen ziektekosten verzekerd bij het SVB, inderdaad zoals het vroeger in Nederland was.

Ik hoop dat het u een beetje geruststeld, maar dat is erg moeilijk doordat u zover weg woont.
Ik wens u ontzettend veel sterkte en hoop dat alles voorspoedig verloopt.

Dank voor de reacties, dat voelt goed.
Welk ziekenhuis hij ligt weten we nog steeds niet en hij zelf ook niet.We hebben wat gebrekkig tel. contact gehad maar de verbinding valt steeds weg.We hebben geprobeerd een ziekenhuis te bellen(we hadden wat gegoogeld) en kwamen bij het St.Elizabeth uit? Maar die zijn altijd in gesprek dus dat schiet ook niet op.
We weten wel dat hij geopereerd moet worden n een pin in zijn gezet gaat worden dus hij zal wel ff zoet zijn…

Weet iemand of er ook een online krant is van Curaçao?

ja ik zou ook de werkgever bellen of via de reisverzekering iets proberen.

ANWB alarmcentrale misschien???
Algemene Alarmcentrale in Den Haag
In Nederland (088) 2692 888.

succes ermee

Via de reisverzekering is geen optie omdat hij geen reisverzekering heeft. Hij is daar immers niet op vakantie.
Hij woont en werkt daar voor een jaar(tenminste dat was de bedoeling)
dus hij betaald daar voor ziektekosten(via salaris) en is niet verzekert in nederland op dit moment.

hmm ik zou toch die ANWB alarmcentrale proberen en ‘een beetje onnozel doen’. Je wilt toch weten hoe het met je zoon is en waar hij ligt etc. Gewoon uitleggen dat je niet weet wat je nu het beste kunt doen en waar je terecht kunt. Kunnen ze je vast daar wel vertellen (ook al is ie niet verzekerd via een reisverzekering / (of gewoon zeggen dat je niet weet of hij reisverzekering heeft) zulke boemannen zijn het daar ook niet denk ik).

Aangezien Curacao nu gewoon bij Nederland hoort kun je ook niet een Consulaat of het Ministerie v Buitenlandse Zaken bellen

good luck!

misschien heb je hier wat aan?

auw, dat lijkt mij een probleem.

Een reisverzekering is er niet alleen voor vakantie, maar ook voor als je bv een jaar naar het buitenland gaat “wonen en werken” Een NL ziektenkosten verzekering zou de kosten vergoeden TOT het bedrag dat het in NL gekost zou hebben.

Wat de ziektekosten verzekering daar vergoed zou ik niet weten. Curacau is één van de eilanden die sinds een paar maanden onafhankelijk zijn en niet bij nederland hoort.

Een reisverzekering zou meer vergoeden, de extra kosten van de operatie en ziekenhuis opname maar ook een retour vlucht als hij terug moet en nu 4 stoelen nodig heeft om zijn been op te leggen of iemand die mee reist om hem te vervoeren.

Heeft hij (of jullie) misschien en doorlopende reisverzekering waar hij nu verzekerd is??

succes!

Ons was verteld dat als hij niet in nederland meer is ingeschreven, en dat is hij niet meer omdat we hem bij de gemeente moesten uitschrijven, zou een reisverzekering voor hem niet gelden.
Wij hebben wel een doorlopende reisverzekering voor alle kinderen die volgens de verzekering(Achmea) dan wel in nederland moeten wonen.

Inmiddels hebben we contact gehad met onze zoon en hij is inmiddels ook geopereerd in het elisabeth ziekenhuis.
Hij heeft een plaat in zijn been gekregen en mag morgen proberen op krukken te lopen.
Hij wil nu wel graag naar huis, maar ja hij heeft zijn verzerkekering in curacao lopen en niet in nederland. dus hoe dat revalideren moet weet ik ook niet,

U zou kunnen informeren bij het SVB www.svbna.an
(hier is u zoon verzekerd).
De kosten voor revalidatie worden gewoon vergoed, misschien is er een mogelijkheid dat hij deze revalidatie in nederland doet. (een kleine kans), maar het proberen waard.

Hé dank jewel monis31, dat is een goede Tip.
Ik ga ze bellen.

Graag gedaan, en heel veel sterkte.