Zonsopgang of zonsondergang bij Borobodur?

Hallo iedereen,

A.s vrijdag 25/9 vertrekken we voor de 2de keer op rondreis door Indonesië. De eerste keer hebben we Sumatra, Java en Bali gedaan, nu gaan we voor de overige bezienswaardigheden van Java, Bali, Lombok en Gili Meno. We hebben op onze eerste rondreis de Borobodur al bezocht, maar vroegen ons af of het ècht een toevoeging is dit nogmaals te doen maar dan tijdens de zonsondergang? We willen graag weten of de kans relatief groot is om een mooie/prachtige zonsondergang mee te maken en hier mooie foto’s van te maken? Of is het ècht een ‘lucky shot’ dat je maar zelden te zien krijgt? Kortom: is het een toevoeging als je de Borobodur ooit al eens uitgebreid hebt bezocht?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Isabelle

Tja Isabelle, hoe mooie fotos heb je al van de vorige keer? Ben je daar tevreden over?
Zonsondergang of de namiddag geeft vaak wel mooi licht. Maar dan is het ook weer de vraag hoe belangrijk is fotos maken voor je? Ben je amateur fotograaf? Dan wil je misschien hét ideale shot maken.
Ik zou zeggen het is 50-50 of je mooie zonsondergang hebt, maar als verder de Borobodur je niet meer interesseert, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om deze reis je energie in iets anders te stoppen.

Persoonlijk vind ik een bezoek aan de Borobudur altijd de moeite waard. Heb je deze tijdens je eerste reis bij zonsopgang bezocht zou ik nu gokken op een bezoek bij- en hopen op een mooie zonsondergang. Garanties omtrent het weer krijg je helaas nooit: het is en blijft een gok. Zoals Paulien zegt: het licht is wel mooi in het “gouden uur” voor zonsondergang. heb je tijdens je eerste rondreis de Bromo vulkaan bezocht bij zonsopgang? Zo niet is dat ook een hele mooie ervaring en plek om mooie foto’s te maken maar zo zijn er op Java nog heel veel meer! Groetjes, Anita