(origineel bericht op be-more.nl)
Zonnig dagje
Ook vandaag weer was de Afrikaanse tijd overduidelijk aanwezig. We zouden om 09.00 uur vertrekken naar het strand. Maar ik denk dat we uiteindelijk pas keer tegen 10.00 uur weg gingen. Er was ook niemand die zich daar echt druk om maakte. Kan jij het voorstellen? Een teamuitje met je werk en je vertrekt om 09.00 uur en dat je om 10.00 uur nog steeds bij kantoor bent? Hihi de helft van het bedrijf zou al chagrijnig zijn en de andere helft zou al het hele uur hebben gezeurd wanneer we nu gaan. Het blijft toch een apart verschijnsel.
<strong>Body painting</strong>
Omdat het nog lang duurde had een van de jongens een verftekening gevonden. Deze ging hij even tussendoor schilderen. Uiteindelijk was de tekening te moeilijk en ging hij zichzelf maar onder schilderen. Waar mijn Nederlandse roots naar boven kwamen van moet je dat nu wel doen, we gaan zo, dan moet je je nog afspoelen, gaan we dat wel halen, maakte het de jongen niks uit. Hij heeft dan wel de hele dag onder de glitter gezeten maar dat boeit dus niet.
<strong>Spellendag </strong>
Op het strand hebben we allerlei spellen gedaan. Normaal zou ik ze super goed zou voorbereiden en alles klaar hebben staan voor vertrek, hadden we hier de helft niet en moesten we de spellen iets aanpassen. Allemaal niet erg want hier kan het en de spellen werken uiteindelijk ook. Al denk ik wel dat de spellen beter waren overgekomen wanneer alles goed was voorbereid, maar oké dat is mijn kijk dan. Ik moet zeggen ik geniet er wel van.
<strong>Ervaring belangrijker dan grote verandering</strong>
Ik ben er ook achter dat ik met mijn donatiegeld van vrienden en familie helaas geen grote dingen kan veranderen. Het zal echt een ervaring voor de jongens zijn dan een grootte verandering. Wil morgen overleggen of ik een soort van bodypainting les kan geven. Je merkt namelijk dat de jongens dat wel leuk vinden. We zullen zien.
Het was een heerlijke dag aan het strand en je merkt steeds meer dat iedereen je gaat waarderen, meer vertrouwen geef en je steeds aardiger begint te vinden. Hopelijk gaan we volgende week nog keer naar het Rehab centre en mee op after care waarbij ze bij voormalig straatkinderen langs huis gaan om daar te praten en te kijken naar toekomstzaken.