Hoi allemaal,
We hebben eindelijk geboekt! we gaan in november!
Nu heb ik wat kleine vraagjes. We zouden eerst 1 zondag en een doordeweekse dag in Paramaribo zijn, maar doordat de excursies op bepaalde dagen niet gingen zijn we nu 2 zondagen in Paramribo.
Ik heb begrepen dat op zondag alles gesloten is? Zijn er helemaal geen winkels open?
Welke excursies kunnen we op die dagen boeken? (liefst voor halve dag) En waar kunnen we die boeken?
De centrale markt hoe laat gaat die door de week open? Want dan ga ik 's ochtends vroeg wel een rondje daar lopen, dat lijkt me wel leuk om te zien.
Hoe laat kom je meestal terug van meerdaagse excursies? (de touroperator kon nog geen tijd doorgeven)
alvast bedankt!
Hoi ontheroad … in feite is alleen het stadscentrum gesloten, voor dingen uit de supermarkt zijn deze zaken wel open op de zondag alsmede winkel-centra (ze noemen dat een Mall) en in veel supermarkten vindt je meer dan alleen levensmiddelen dus het hangt er een beetje vanaf wat je denkt te zoeken op zo een zondag !
Er zijn ook kleine tour-operators die op tour gaan zoals wanneer de toerist dat wenst, dus niet speciaal op bepaalde dagen, ik ‘ken’ een tour-operator die trips uitvoert precies zoals jij dat wenst, ook voor halve dagen, ze heten D-trips (google er maar naar) en het betreft meen ik een prive nederlandse tour-operator die tripjes tegen vastgestelde tarieven heeft maar maar ook op maat tripjes organiseert als een soort van taxi wat het stukken goedkoper maakt — ik heb het snel even voor je opgezocht, hij is vindbaar op www.urlz.nl/tb en hij heeft een paar van de v-e-l-e tripjes ook op een site www.urlz.nl/ub . Nou, hoop dat hiermee een paar vragen van je zijn beantwoord, succes en groetjes. Arie
Bedankt voor de tips! Ik ga zeker even een kijkje nemen op de websites. en ik ben blij dat er zondag toch nog vanalles te doen is in Paramaribo en omstreken.
Klein vraagje nog. Wat voor soort malls zijn dat, echt voor kleding? en welke is aan te raden?
Aan te raden is Hermitage-Mall in Paramaribo Zuid…die is echt uitgebreid…van kleding tot schoeisel, van computer tot telefoon, van hairdressing tot lichaamverzorging, van apotheek tot drogist, van bioscoop tot McDonalds enz enz en nog gezellig wandelen ook
… en ja zeker zijn er leuke dingen tedoen op de zondag ! Groetjes wederom !
PS : met welke tour-operator ga je excursies doen als ik zo vrij mag zijn je dat te vragen ? Er zijn nl ook slechte tour-operators op de markt, wees daar alert op ! Zelfs grote erkende ‘jongens’ in de markt als Mets enz krijgen vaker ook wel eens een slechte naam te pakken !
Vandaar mijn vraag :-)… Baai-de-wee, je website ziet er gelikt uit…pfff, lijkt wel of je de halve wereld aan het zien bent ;-)…goed hoor ! Okidokie, toedeloooooeee
Arie
Bedankt! Ik hoop dat er nog een hoop mooie landen te bezoeken en ik hoop dat Suriname daar wel 1 van mag zijn.
Excursies geregeld bij Does en cadushi. Ze sloten aan bij onze wensen, en ik hoop dat het gaat bevallen. Maar daar zal ik na de reis nog wel over posten.
Oei, die zijn niet een van de goedkoopsten ! Uhm, naar welke bestemmingen (hoeveel dagen per bestemming) ga je in Suriname en voor welk tarief ?