hallo mensen ik ben op zoek op internet een paar leuke site van surinaamse winkel.

hallo mensen,

ik ben op zoek een paar leuke site van suriname , waar je leuk kan winkelen en etc…
welke winkel kan je daar wel goedkoop shoppen en boodschappen doen in paramaribo.graag meer tip ,want ik ga over 2 maanden naar suriname voor het eerst maar wilt wel weten welke winkels daar goedkoop zijn om te winkelen en lkkr te eten.

oja , weten daar ook of ze goedkoop autos kunnen verhuren ook graag tips!!!, en hoe duur is het ?

aartie

Qua winkels is er gewoon een centrum, Domineestraat is de bekendste. Verder liggen er nog een paar omheen met genoeg winkels. o.a. de Dojo is prima voor spijkerbroeken (50 euri levi).

Verder is er nog de Hermitagemall maar deze is wel westers duur en alle westerse merken.

Supermarkten ontlopen elkaar weinig qua prijs, soms wel in grote en assortiment. Ligt er aan in welke deel van Paramaribo je zit welke het beste is. Autohuren kan daar ook, weet alleen geen prijzen. Bedenk wel wat voor soort auto je wilt!

Eet-tips:
Dumpling no.1
Braziliaan boven 't vat
Hindoestaan Jasmine
Mambobar
Bounounounoos voor pasta
Blauwgrond (o.a. Mia rosso)
Joosje (roti)

En nog veel meer (genoeg keus tegen redelijke prijzen, ongeveer 30 srd heb je een zeer goede maaltijd met drank etc.

hallo ,

bedank voor je mail? maar het is m ij nog steeds niet duideijk waar je echt kan winkelen en waar de markt is , ik heb een huisje in tourtonnelaanV . en ik weeet niet wat daar allemaal is daarom, zijn er goud ook goedkoop of niet.

aartie

Beste Aartie,

De Tourtonnelaan ligt vlakbij de stad, maar het is ook een hele lange straat. Dus het kna ook zomaar zijn dat het huis helemaal aan de noordkant ligt. Kun je dat achterhalen?
Er zijn een aantal markten in de stad. De Centrale markt ( die is goedkoop naar Nederlandse maatstaven) ligt aan de Waterkant.
Goud kun je voor verschillende prijzen kopen. Ligt eraan wat je koopt natuurlijk. Is het een armbandje of een ketting of oorbellen. ( allemaal verschillende prijzen, afhankelijk van de hoeveelheid goud)
Het verschil zit hem ook hierin, in Suriname koop je goud van 24 karaats en dat is volgens mij in Nederland niet eens te krijgen.
Dat maakt het ook meer waard.
Ik koop niet vaak goud, maar de laatste keer dat ik voor een nichtje een hangertje kocht was het 75 usd. (Tip: Je kunt wel vaak korting krijgen, als je ernaar vraagt in de winkel)

Redcat heeft je wel een aantal geweldige opties gegeven, ze liggen allemaal rond en in de stad. Alles is dichtbij in Paramaribo en de Tourtonnelaan ligt vrij centraal ten opzichte van de stad met de winkels en uitgaanswereldje.
Domineestraat of de Maagdenstraat ( voor goud) zijn winkelstraten.
Hoop je meer op weg geholpen te hebben.

Groetjes

Esther Lijkwan

Er zijn al heel wat tips gegeven.
Ik weet niet wat je wilt winkelen??
In paramaribo zijn de winkels niet te vergelijken met de winkels in Nl maar als je goed zoekt vind je wel leuke dingen.
Idd de domineestraat en de straten er omheen. Je moet gewoon op je gemak eens kijken,
Zoals ook al geze0ed wordt je wil je westerse dingen ( en dus ook westerse prijzen) dan zijn de merk winkels met replay ed in de hermitagemall. Die ligt niet in t centrum maar met een taxi ben je er ook zo.

En qua eten nog een tip van mij sarinahs ( javaans)in uitvlugt…mijn favo.

Beste Bestmayo,

Daar zeg je wat! Ik vind Sarinah ook TOP!:king: en wat denk je van De Optimist aan de overkant, hahahaha.
Groetjes
Esther Lijkwan

heb je daar geen leuke winkels qwa kleding en etc…
ken je ook geen site om daar rond te neuzen.

aartie

ja die ken ik niet? is dat hindoestaans of javaans of…

Wat voor site bedoel je?
Er zijn zover ik weet geen site van de surinaamse winkels.

maak niet uit geef me een paar site van suriname. welke je allemaal weet oke.

Beste Aartie,

Sarinah is Javaans, Surindo is tegenover Torarica Hotel en ook Javaans.
Websites:
www.waterkant.net
www.suriname.nu
www.eteninsuriname.com
www.partypicsonline.nl
www.surinameecotours.com

Hoop dat je wat aan deze hebt? Anders kun je altijd even in google zoeken en Suriname intypen.:slywink:

Groetjes
Esther Lijkwan

Recente, uitgebreide informatie nodig over Suriname?
Wil je tips over Suriname ontvangen in een gratis nieuwsbrief?