Wij vliegen 13 juli naar Rio en willen daar een paar dagen tot een week blijven. Eerst keken we naar hotels maar nu lijkt een appartementje huren ons beter.
Welke wijk kunnen jullie ons aanraden? Is Copacabana veilig? Of is Ipanemo leuker/ beter. Is Flemengo ‘a place to be’ of niet?
(Wij reizen met onze kinderen van 8 en 10. We hebben al heel wat gezien met elkaar maar willen het gevaar niet opzoeken.)
Eerst en vooral, Rio de Janeiro is niet gevaarlijker dan gelijk welke andere grootstad ter wereld! Ik heb er 3 jaar gewoond en nooit geen problemen gehad. De media houd er nu eenmaal van om sensatie te verkopen…
Je moet gewoon verstandig zijn en niet als een toerist proberen op te vallen, dat betekent geen dure armbanden, horloge, teveel geld of passport op zak …
Flamengo is niet zo een goeie buurt om te verblijven, verder weg van de beste stranden. Copacabana en Ipanema zijn veilig zolang als je niet te ver in de achterbuurten of na middernacht gaat rondwandelen.
Als je van plan bent om rond te reizen in Brazilië, bezoek dan zeker Buzios (2uur ten noorden van Rio), Paraty en Ilha Grande (ten zuiden van Rio). Ik zou je graag informatieve sites over deze stadjes willen doorgeven hier maar blijkbaar mag dat niet van de moderator hier…
Als je info aan de reiziger over REIZEN wilt geven Tom dan heeft het forum daar geen probleem mee
Niet relevante reklame/spam daarintegen … maar dat wist je al :zon02:
Als ik tussen die drie wijken moet kiezen, dan wordt het Ipanema. Lekker strand, relatief veilig. Maar het ligt er ook aan wat je wilt gaan doen. Op Flamengo wordt namelijk erg veel gesport, als hier de interesse meer ligt? En er rijden heel veel bussen en taxi’s, dus je komt overal waar je ook bent.
Laat het maar weten als je nog vragen hebt, ben in Rio tot 26 augustus…
ik heb rio totaal niet als gevaarlijk ervaren, ind niet al te toeristisch gaan doen.
wat rondreizen betreft, ik zou zeker de pantanal bezoeken, erg mooi!
fijne reis
Ik zou een appartement huren. Dan in Copacabana of Ipanema. Beide buurten zijn net zo safe, alleen voelt het wat anders aan. Kwestie van smaak en gevoel.
Tof dat jen aar rio reist. Ik woon nu al een paar maanden hier, op 5 min van copa cabana.
Ik zou zo zeggen loop eens even binnen! Doet deugd om nog eens vlaams te spreken
Ik zou voor copacabana kiezen aangezien dat het makkelijkst per metro bereikbaar is. Bussen zijn minder vind ik om mee te reizen, traag en ze rijden als gekken daar.
Flamengo zou ik zeker niet willen zitten. Ipanema is ook goed, maar wel duurder en ik vond het zelf wat lastiger bereikbaar met de metro dan.
Qua veiligheid, heb alleen door rio gelopen, copacabana, ipanema, centrum etc, was overdag te doen, 's avonds na 20.00-21.00 uur wel opletten waar je loopt. Vooral niet door verlaten straten gaan lopen. Met een braziliaanse vriend heb ik wel nog later op de avond door rio gelopen.
ik ben opzoek naar een goedkope woonplaats in rio. Ik verhuis samen met mn vriend in september en we zijn opzoek naar een studio/kitnet/appartement dat betaalbaar is. Het moet niet groot zijn, maar wel verzorgd. Onze prijs lgt redelijk laag : maximul 1200 R$/maand… We zoeken naar iets in de buurt van jacaregapua, bara da tijuca, zona sul…
Gezien jij er even hebt gewoont ken jij misschien wel een toffe woonst?
alvast bedankt!
Laura
Ik zie je bericht wat laat - weet niet of het nog van toepassing is… maar bij deze: in jacaregapua of bv Recreio kan je dit met wat geluk vinden. In Zona Sul vrees ik ervoor. Houd wel rekening met de afstanden tot bv Centro,… afhankelijk van waar jullie zouden werken.
Groetjes
En Ps Sportgirl: Ipanema heeft eveneens een metro!