(zon)vakantie juli/augustus

Hallo allemaal,
Wij zijn van plan 20 juli naar Delhi te vertrekken en daar 4 dagen te blijven (oa 1 dag uit te trekken voor Agra; Taj Mahal). Vandaar willen wij verder reizen naar andere plaatsen in India, liefst er een soort strandvakantie er van te maken. Maar eind juli/ begin augustus is er moesson in India, dus wij weten niet precies waar wij het beste kunnen heen gaan voor zon (en geen regen). Kan iemand mij hiermee helpen of tips geven?

Groetjes!

Hoi,

Zon zal overal wel lukken voor een aantal uur per dag maar de regen is bijna niet te ontlopen als je een strandvakantie zoekt. Zowel de Goa (west) als de Chennai (oost) kant is er wel regen en soms niet een klein beetje ook.

groetjes

Arupam

Ik was verschillende keren in augustus in Kerala, Karnataka en Tamil Nadu. De laatstgenoemde staat is gewoon praktisch droog en heet in die maand, en ik had soortgelijke ervaringen in Karnataka. In Kerala wisselde het erg. Strand is veelal niet echt rustig dan. Soms heftige stormen, soms hete zon. Wel heerlijke atmosfeer in de moesson tijd.

Zon heb ik inderdaad in overvloede gezien rond die tijd in Tamil Nadu. Zorg wel dat je een goed stuk strand uitzoekt. Aan die kant heb ik amper mooie gezien, en het strand wordt veelal als openbaar toilet gebruikt…

Goa kan bijzonder nat zijn. Kan even de LP niet vinden, maar volgens mij wordt het afgeraden daar rond die tijd te zwemmen vanwege gevaarlijke stromingen.

De beste kans op droog weer heb je inderdaad aan de oostkust (TamilNadu)
Je komt zeker wel in regenbuien terecht, maar die zijn maar van korte duur en daar heb je eigenlijk geen last van.