Zon op, zon onder in december

Iemand een idee hoeveel uren daglicht ik mag verwachten in december ?
Vanaf welk uur is er daglicht en tot wanneer ?
Het zou gaan om de eerste twee weken van december.

Hallo,

ben net terug uit Zuid-Marokko, en daar begint het nu licht te worden om 5 uur (fajr-gebed) en om 18u30 is het Maghrib (zon gaat onder).
Weet niet precies hoe het dan zal zijn, maar veronderstel dat het niet zo’n groot verschil is zoals hier bij ons.

hoi,

sry ik kan je niet helpen want ik vraag me ook hetzelfd af, maar voor januari.
Heb je nu mssn wel een redelijk antwoord op je vraag kunnen hebben?

Neen, ben nog niks wijzer geworden.

Ik ga ook in december enkele dagen naar Marrakech en zou ook graag willen weten hoe warm het er dan is. En of het in de avond erg afkoelt. Ook heb ik gehoord dat er in december veel regen kan vallen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik ga van 12 - 15 december.

Ik hoop dat iemand mij er over kan vertellen!

hp2
wat ik me kan herinneren is dat je ongeveer 10 uur daglicht zal hebben in december, ongeveer van 7.15 tot 17.15 uur.
Marjolein : we hebben in december in Marrakech regen gehad maar zeker ook veel zon. Je hoeft niet bang te zijn voor elke dag regen, zo’n 7 a`8 dagen kun je regen verwachten.
De temperatuur zal overdag zo’n 20 graden bedragen en 's nachts tussen 5 en 10 graden.
groeten,
Thole

Bedankt voor je antwoord! Dan hoop ik dat we geluk hebben en er geen regen is,maar vooral heel veel zon :wink:
Gr. Marjolein

Thx Thole.

Bedankt voor antwoord :slight_smile:

Voor wie nog op zoek is naar de zonsopkomst -en ondergang kan hier terecht: http://ns351439.ovh.net/fr/btp/leveretcoucherdusoleil
Je kan op de tabel klikken om hem groter te maken. Hij dateert van 2007 maar zoveel verschil zal dat niet maken met 2009.
En voor wie echt geen Frans kent: lever du soleil = zonsopkomst en coucher du soleil = zonsondergang

www.marhba-au-sahara.com

Ahh goede tip valerie!
bedankt :dag:

Hallo,

Wij hebben tot nu toe altijd goed weer gehad zowel in december als in januari.Ongeveer 20 graden.Vind het vanaf een uur of 18.00 in december wel koud worden dikke triu heb je dan wel nodig .In januari vond ik het kouder in de avond toen had ik wel altijd een jas aan.
Het word tussen 17.00 n 18.00 donker. En in de ochtend is het om 8.00 uur al licht maar de zon zul je pas rond een uurtje of 11.00 a 12.00 goed zien branden.Het is vaak een beetje bewolkt en mistig overdag.Maar dat wil nog wel eens verschillend zijn.Nou hoop dat je hier iets aan hebt.
gr patricia

Ben net terug van Marokko.
Vanaf 07.15 am tot 17.15 pm was het prima om met de motor te rijden.
In de ochtend was het maar 3 graden, tegen de middag + - 22 graden.