ik ben een jongen van bijna 14 jaar en ik heb een paar maanden geleden te horen gekregen dat we deze zomervakantie misschien naar Thailand gaan. Ik heb me in Thailand verdiept en ben helemaal verliefd geworden op het land!
Ik heb nu een bepaalde rondreis in gedachten, ik zou het vinden als jullie (meer ervaren reizigers!) mij tips zouden willen geven.
Ons reisschema ziet er op dit moment zo uit: (± 20 dagen)
Dag 1: Aankomst Bangkok, kennismaking en Golden Mount
Dag 2: Koninklijk Paleis, de Wat Phra Kaew, de Wat Pho (eventueel boottocht over de Chao Phraya)
Dag 3: Fietsen door Chinatown, de Wat Arun
Dag 4: Verplaatsing: Bangkok-Kanchanaburi, River Kwai Bridge
Dag 5: Erawan Watervallen
Dag 6: Verplaatsing: Kanchanaburi-Ayutthaya, Wat Mahathat, Wat Ratburana
Dag 7: Wat Chai Wattanaramm Wat Phra Sri Sanphet
-Op de nacht van dag 7 tot dag 8 nemen wij de Nachttrein naar Chiang Mai-
Dag 8: Wat Chiang Mai, Wat Chedi Luang, Night Bazar
Dag 9: Wat Phra Doi Suthep en omgeving, Wat Chedi Luang Varaviharn
Dag 10: Mae Sa Olifantenvallei (incl. voeren en tocht door de jungle op de rug van een olifant
Dag 11: Over deze dag zijn we nog niet uit… tips zijn welkom.
Dag 12: Geld hetzelfde als dag 11.
Dag 13: Verplaatsing: Chiang Mai-Sukhothai, Historisch park.
Dag 14: Verplaatsing: Sukhothai-Khao Yai National Park
Dag 15: Khao Yai National Park
Dag 16: Als het kan zouden we op deze dag terug naar Bangkok willen om vervolgens 's avonds een nachtbus te nemen naar het zuiden. We hebben gehoord dat dit mogelijk is door vrienden die dit jaar zijn geweest.
Dag 17: Koh Samui
Dag 18: Koh Samui
Dag 19: Verplaatsing: Koh Samui-Bangkok
Dag 20: Afscheid Thailand
We zijn er niet helemaal over uit of we nou een binnenlandse vlucht moeten nemen of niet. Ook zijn de meeste dingen in dit lijstje voor ons echt een must-see!
Het zou fijn zijn om tips te krijgen over ons reisschema, maar het zou ook fijn zijn als we tips zouden krijgen over goede luchtvaartmaatschappijen en/of tips voor binnen Thailand.
misschien bezoeken wij inderdaad wat veel tempels. Welke tempels is volgens jou (of anderen) echt een aanrader en welke zouden we misschien moeten laten varen?
Koh Samui is inderdaad ver van Bangkok. Hoever ligt Koh Chang ongeveer van Bangkok vandaan en is daar makkelijk te komen via Khao Yai National Park?
Ik ga geen persoonlijke top tien van tempels opmaken, maar je zou er een paar in Ayutthaya en Chiangmai kunnen weglaten.
Als jullie 's ochtends met minivan of Thaise bus van Kanchanaburi naar Ayutthaya gaan kun je 's middags tempels bezoeken en 's avonds met de trein door naar Chiangmai. Kun je dus dag 2 Ayutthaya schrappen.
Chiangmai en omgeving is zeker meer dan moeite waard, maar als jullie ook nog naar Koh Chang willen gaan zou ik daar een of twee dagen schrappen.
Reistijd van Khao Yai via Bangkok Mo Chit naar Trat/Koh Chang zal snel 7 of 8 uur zijn.
Heb jullie ook een pb’tje gestuurd, maar ik weet niet zeker of ie aangekomen is. Systeem haperde wat hier…
Jullie trip Kanchanaburi-Ayutthaya-Chiangmai-Sukhothai- Pak Chong (Khao Yai) kan veel efficienter denk ik.
Mijn voorstel zou zijn om vanaf Kanchanaburi eerst naar Sukothai en Chiangmai te gaan. Vanaf Chiangmai nachttrein naar Ayutthaya te nemen, na een of twee dagen tempelbezoek dagtrein naar Pak Chong te pakken.
Mochten jullie interesse hebben dan kan ik jullie wel een gedetailleerder reisschema toesturen.
Reimer, alle wegen leiden in Thailand naar BKK, je vraagt : Is Ko Chang makkelijk te bereiken vanuit Khao Yai NP ?
Antwoord: Nee, want het gaat via BKK.
Zoals Travelbob het schetst, is een geoptimaliseerd reisschema, waardoor je minder via BKK hoeft.
Over Ko Samui: Je reist nog langer dan dat je er bent, dat kan nooit de bedoeling zijn. Google voor een vlucht van CM naar Trat, dan zul je zien dat je veel goedkoper naar Ko Chang kunt, dan naar Ko Samui.
Indien je op Ko Chang een minibus naar BKK boekt (Want helaas, je moet ook weer terug) is dit ook redelijk snel (uur of 6, schat ik) en niet te duur.
Die twee dagen die je overhoudt, lekker zo laten, het kan zijn dat je bijv. in K’buri of Khao Yai het heel erg naar je zin hebt, dan kun je een dagje “smokkelen”. En anders komen ze op het eind op Ko Chang zeker van pas.