Hoi ik ben Selma, half Tunesisch en ik wil erg graag Tunesisch leren in Tunesië zelf. Ik heb het al proberen te leren middels priveles en buurtschool maar dat werkt voor mij helaas niet Wie weet of er taalcursussen (van enkele weken) in de zomer worden gegeven en waar ze worden gehouden? Alle info is welkom!
Een jongen die ik ken zit momenteel in Tunesië om Arabisch te leren. Dit is wel de standaard taal, maar ik heb begrepen dat er ook zoiets is voor de spreektaal, het Tunesisch.
Ik zal bij hem even informeren hoe dit precies zit en dan kom ik hier later deze week, of begin van de volgende week op terug.
Heb je al zelf geprobeerd via internet iets te vinden over taalcursussen?? En ik begrijp goed dat je het perse in Tunesië zelf wilt leren?!
ik ben net als jouw halfbloedje, en ben ook op zoek naar een cursus of iets anders om mijn arabisch beter te spreken. alleen wil ik het niet in tunesie doen, maar hier in nederland. als iemand iets voor mij weet kan die het me dan a.u.b zeggen.
dit is mijn emailadres elilah@hotmail.com
laat snel iets horen.
Originally posted by menzelbourguiba@20-01-2005, 09:40:13
** Hoi Selma,
Voor info kijk bij Institut Bourguiba des Langues Vivantes (met gelijknamige website)
Het schijnt voor studenten gratis te zijn.
Op Tunesie.net is ook al het een en ander over een zomercursus geschreven.
Succes,
Souad **
Inderdaad die cursussen worden elk jaar gegeven voor de Tunesiers uit het buitenland.En ze zijn gratis,heb me laten vertellen dat zelf kost en inwoon geregeld worden door de Tunesische staat.
Er wordt ook veel reklame voor gemaakt,staat haast in alle kranten…