Arabisch leren

Hoi allemaal,

ik heb nog 1 jaar te gaan voor ik mijn secundair uit heb, daarna zou ik voor een jaar naar het buitenland willen trekken om daar te studeren en oa mijn duikopleiding af te maken nu ben ik echt geboeid door de arabische taal en ik zou het graag leren spreken, nu vroeg ik me af of het haalbaar is om op een jaar tijd arabisch te leren (in een arabisch land weliswaar) kan iemand me hierbij een beetje raad geven?
bedankt & groetjes meroïke

Ja hoor dan kan. Het is niet eenvoudig maar als je in een arabisch land bent lukt dat vast. Je kunt overigens online vast wat Arabisch gaan leren. Stuur maar even een mailtje naar mij als je interesse hebt dan stuur ik je de links per email. Houd er wel rekening mee dat men niet overal hetzelfde Arabisch spreekt, schrijven wel maar de uitspraak is soms totaal verschillend tussen de diverse Arabisch landen.

Groetjes,
Marianna

Lijkt met niet gemakkelijk!
Maar wel een leuke taal denk ik …

Het lijkt mij ook geweldig om arabisch te kunnen praten, vloeiend. Op dit moment leer ik wel wat van mn vriend en ik kon al wat woorden maar ik wil het ook zo graag goed kunnen. Het beste is om er te gaan wonen denk ik, haha… Inschallah.

Liefs, Nien

Hallo Marianna,

ik zag je stukje over arabich leren. Ik wil graag tunesisch leren. Heb je links/tipos/materiaal voor mij hierover?

alvast bedankt!
groetjes marinka

Ik wil graag weten of het iemand is gelukt om in nederland arabisch te leren. in de boeken die ik heb staat vaak arabisch wat tunesische mensen niet begrijpen. ik woon in utrecht dus als iemand iets weet in deze buurt dan graag…

bedankt alvast…

Hallo,

graag zou ik de links voor het arabisch leren van je ontvangen.
Op welke wijze kan dit?

groetjes en lvast bedankt!

Ja ik heb ook interesse in (online) cursussen Arabisch, ik heb je daarover net een berichtje gestuurd.

Ook tips mbt een zelfstudie boek zijn welkom.

ik heb een aanal woorden geleerd van de site www.ontdektunesie.nl
Als je naar onderen gaat zie je aan de linkerkant staan woordenlijst.

Als ik meer sites ontdekt heb horen jullie dat van mij.

Groeten en vast een gelukkig en gezond 2010.

Om ‘gewoon’ Arabisch te leren, zijn er verschillende interessante websites (gewoon ff zoeken via google). Om de Tunesische variant te oefenen gebruik ik volgend boek: Parlons l’arabe tunisien: langue et culture van van Michel Quitout. Is overigens ook ineens goed om je kennis van het Frans wat bij te werken ;-). Ik kocht het gewoon hier in de Fnac in België. Maar ik zag net dat je het ook via Amazon kan bestellen. Het boek leert je een aantal standaardzinnen/woorden in fonetisch arabisch en vertelt daarnaast ook heel wat over cultuur en gewoontes.

Hier een aantal sites waar je Arabish kunt leren. Het is moeilijk om online iets te vinden vor de Tunesishe taal. Dus dit is het standaard Arabisch wat ze overigens wel verstaan in Tunesie.

http://www.madinaharabic.com/

http://www.leren.nl/rubriek/talen/arabisch/

http://www.arabglobe.com/

Ik ga hier op zondag naar de Islamitische school en krijg daar Arabische les. Dit is goed te gebruiken in Tunesie.