Algemene Info & Taal

Beste Djerba-fanaten en liefhebbers

Misschien niets nieuws, maar ben op een 2tal (naar mijn mening) toffe en interessante sites terechtgekomen, nl. : www.lexicorient.com/tunisia - dan doorklikken naar Jerba Island… en voor de taal : www.webarabic.com.
Dit voor de geïnteresseerden !
Wie mij ook kan zeggen waar je (liefst in B) CD Rom of DVD kan verkrijgen met arabische les… alle info welkom !!!
Groetjes

Hoi Yves,

Leuke sites hoor die je hebt gevonden, ik zal ze ook bij de Djerba Groep zetten, daar staan al een aantal links.

Ja en wat betreft je vraag naar Arabische lessen het volgende.
Op de onderstaande link kun je CD Roms en boeken vinden met Arabische lessen.

Het zal echter niet meevallen om dat via een CD Rom te leren, zeker niet als je ook wil leren lezen en schrijven. En op Djerba spreekt men ook geen standaard Arabisch maar een soort plat Djerbisch wat weer anders is dan het Tunesisch, Ik ben zelf ook bezig met Arabisch en heb een cursus met ruim 1600 pagina’s en 10 geluidcassettes, en ben er nog wel een tijdje mee bezig denk ik zo.

Op onderstaande linken kun je ook wat Arabische lessen vinden.
http://www.vada.nl
http://www.efa.nl/opleidingen/talen/arabis…h/Arablinks.htm

Groetjes en succes er mee,
Marianna

Hallo Marianna,

Ik las dat jij ook bezig was met Arabisch te leren, en een cursus hebt met boeken en geluidscassettes.
Kun je me vertellen waar je zo’n cursus kunt volgen en wat het ongeveer kost.
Ik heb al gezocht maar zie alleen maar cursussen vanuit het Engels.

Vast bedankt,
Rina

Hoi Rina,

Ik heb een cursus via het L.O.I. en inderdaad vanuit het Nederlands.
Het is een goed te volgen cursus en op de geluidcassettes kun je zelf je eigen uitspraak controleren.
Ik dacht dat het zo rond de 48 euro per maand kost op dit moment.
Je doet er in een normaal tempo ongeveer 11 maanden over.
Dat is dan minimaal 8 uur per week, maar je kunt er natuurlijk langer over korter over doen.

Groetjes,
Marianna

Beste Marianna
Heb LOI ook via internet gevonden. Eén vraagje, is het te doen om dit zo te leren. Heb wel info aangevraagd via hun site… maar toch… Hier in België kan je een CD rom kopen (weliswaar in het Frans) met de basis Arabisch voor ca. 75 Euro. Anderzijds start (waarschijnlijk) volgend jaar in oktober terug een cursus (zoals in de schoolperiode) elke zaterdag… zou dit niet beter zijn ?? Anderzijds wil ik ook weer niet zolang wachten.
Je weet -uit vorige berichten- dat ik er graag een huis zou kopen… nu de ambitie ligt nog veel verder… zou er graag een kleinschalig hotel beginnen… (max. 10 - 15 kamers maar wel alles op en aan…). Daarom zou ik ook graag asap een pak arabisch onder de knie willen krijgen.
Groetjes
Yves