Arabisch Leren?

Wie op reis gaat naar Tunesie doet er goed aan om zich van tevoren alvast te verdiepen in de arabische taal. Dat scheelt veel ongemak en brengt je makkelijker in contact met de lokale bevolking!

Mijn man Ibrahim (native speaker uit Jemen) geeft al jarenlang arabische les aan mensen die voor korte of langere tijd naar de arabische wereld gaan voor studie, werk of vakantie. Hij is ook bekend met het Tunesisch arabisch, want hij heeft ruim 4 jaar in Tunesie gewoond en gewerkt als docent Arabisch. Inmiddels heeft hij al meer dan 400 mensen lesgegeven - zowel individueel als in groepjes. Ook heeft hij voor zijn studenten gratis studiemateriaal beschikbaar. Tenslotte beschikt hij over uitstekende referenties (o.a. Harvard Universiteit en Amerikaanse overheid). Bij interesse neem gerust vrijblijvend contact op!

Welwel, nog geen enkele reactie op jouw bericht.
Nu, meestal zit ik ook op het Djerba forum, maar nu toch ook even naar Tunesië algemeen…
Was eigenlijk van plan om arabische lessen te volgen vanaf oktober hier in België (gent) maar door verandering van werk… kan dit jammer genoeg niet doorgaan.
Ben reeds 5x naar Djerba geweest, 1 x vakantie Port El Kantaoui en 1 x op schoolwerkkamp (1 1/2 maand) in het binnenland. De interesse blijft steeds groeien… dus indien jullie me kunnen vertellen hoe ik een aardig woordje arabisch kan bijleren … graag info !!!
Thanks !
Yves
Schukran !

Beste Yves,

Ibrahim geeft les in Voorburg (met de trein 5 minuten vanaf Den Haag Centraal Station). Wij hebben een eigen lesruimte bij het huis. Hij geeft groeps- en individuele lessen op alle niveaus. Cursisten komen uit heel Nederland voor zijn lessen.

Ik weet niet of je de afstand bezwaarlijk vindt vanaf België. Volgens mij is Ibrahim wel aan het kijken of hij voldoende studenten in België kan krijgen om in de toekomst een cursus in Antwerpen te starten.

Je bent natuurlijk altijd van harte welkom bij ons thuis voor een kennismaking. Dan kan Ibrahim je meer vertellen over zijn lesmethode, lesmateriaal laten zien en met je praten over je achtergrond en motivatie. Ook kan hij je niveau van Arabisch testen om je in de juiste groep te kunnen plaatsen.

Als je geïnteresseerd bent in een kennismaking, mail dan even direct naar Ibrahim via het adres: hollandmultitrade@yahoo.com

In afwachting van je reactie.
Met vriendelijke groet,
Marina

Wat ik nog vergeten had te zeggen, is dat Ibrahim´s groepslessen altijd één keer in de 14 dagen plaatsvinden. Hij geeft zowel overdag als ´s avonds les. Prive lessen kunnen gewoon in onderling overleg plaatsvinden (alleen overdag).

Dus misschien wel de moeite om vanuit België te reizen.

Groeten,
Marina

Beste Marina

Hartelijk dank voor je reactie… maar dit is toch een beetje ver voor de les (van waar ik woon ca. 200 km enkele rit…). Hopelijk kan je dit begrijpen…

Toch bedankt en veel succes voor Ibrahim !

Yves

Hoi Marina,

Ik ben er over het nadenken om Arabische lessen te volgen. Wat zijn de kosten van deze lessen in groepsverband?

Groetjes,
Bianca

Alle informatie over de cursussen Arabisch die Ibrahim geeft (alle niveaus) en over zijn professionele achtergrond als docent is te vinden op onze nieuwe website:

www.arabischleren.nl

Groeten,
Marina Meijer

Hoy,

Mijn dochter volgt sinds begin september gesproken Arabisch (spreektaal uit het Midden-Oosten) in Gent (PCVO), dit kost haar slechts 48 euro per lesjaar en ongeveer 10 euro voor de cursus en 4 cd’s. De lesgever geeft reeds verschillende jaren les en is dus heel ervaren, op het einde van de cursus zullen ze ongeveer 1000 woorden kennen. Er is evaluatie gedurende het jaar via kleine toetsen en in Juni is er een examen dat bestaat uit een deel mondeling en een deel schriftelijk.
In niveau 2 van spreektaal leer je ook schrijven, maar dit staat niet gelijk aan FusHa (standaard Arabisch=wordt niet gesproken)
groetjes

voor meer informatie surf anders eens naar : www.pcvo-gent.net

ik wil wel arabisch leren (tunesies) maar waar kan dat dan want ik woon in noord holland :slight_smile: ik zie wel vaak arabisch maar dat is niet het tunesies ik wil graag maar informatie erover groetjes anita

Er is een erg goede site online om Arabisch te leren.
Met gramatica en duidelijke uitleg en geluid voor de uitspraak.
Dit is echter alleen voor vrouwen.
Als je een vrouw bent en je hebt daar belangstelling voor, stuur dan even een mailtje dan krijg je het adres van mij.
Groetjes,
Marianna

Hallo,

Ik zou graag de site doorkrijgen waarbij ik mezelf een “beetje” arabisch kan leren, zodat dit in mei goed van pas komt op vakantie.

Helen

Hallo Marianna,

Ik weet niet of je vaak online bent, als moderator op deze site neem ik aan toch wel heel regelmatig?

Ik heb je zowel op 28-12-2009 als op 8-3-2010 een bericht gestuurd dat ik wel interesse heb om jouw info te ontvangen. Heb je je die berichtjes gelezen, wanneer kan ik daar een reactie op verwachten?

Hoi,

Wij gaan elke jaar naar Tunesie op vakantie (zo’n 12 jaar) en zouden graag een cursus Tunesich arabisch volgen, maar het aanbod is zeer klein.
Nu las ik op dit forum dat u cursussen tunesisch arabisch kunt verzorgen.
Zou u eens contact met ons op willen nemen om meer hiervan te weten te komen.
Groetjes,

Emiel & Rian
emiel.rian@upcmail.nl