Zomerreis met kinderen - 3 weken Jordanie

Na vele reizen (ook zeer lange reizen) met onze kind(eren) zitten we eraan te denken om eens naar Jordanie te gaan. Momenteel heb ik 2 vragen:

• is het gewoon heel warm, maar wel te doen in de zomer, bijv. 's morgens wat actief en 's middag wat rustig aan?

• We gaan graag zo lang mogelijk op reis, zijn graag onderweg, maar is 3 weken niet “te” lang voor Jordanie?

(Ter info, onze kinderen zijn deze zomer net geen 2 jaar en 10 jaar, maar maak je geen zorgen over het reizen met kinderen ;-)… dat zijn ze gewend en we hebben samen altijd veel lol, gewoon tempo aanpassen).

bedankt.

Hoi hoi,

Je zou inderdaad met een ‘tropenrooster’ moeten werken: reizen van pakweg 7-11 uur, dan paar uur schuilen tegen de hitte en dan vanaf 15 uur of zo is het weer te doen. Dus dat wordt even puzzelen waar je redelijk kunt schuilen, desnoods een soort tentzeil vastmaken aan je huurauto?

Voor een 3-weken route zie elders in dit subforum; het hangt er maar net vanaf of je alleen de hoofd-sites wilt zien (dan is 1 week voldoende) of ook allerlei bijna even leuke secundaire sites.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi!

Het ligt er een beetje aan waar je bent in Jordanië. Ik ben in juli en augustus in Amman geweest en de ene dag was het 38 graden en windstil en de andere dag 32 graden met een lekker briesje. Bij de Dode Zee is het ronduit heet, dus vermijd de uren tussen 11 en 16u. Het is prima te doen om 3 weken door Jordanië te reizen; er is zo veel te zien en doen!

Salaam Allesnetandres!
Jordanië is een prima bestemming, ook met kinderen. Het is in de zomer inderdaad wel warm. Er zijn mooie wandelingen te doen in de vele wadi’s (valleien). Zo kun je een leuke tocht maken in Wadi ibn hamad, met klauteren en klimmen over grote rotsen. Je begint boven bij de 'spring en blijft door het water lopen’in de richting van de Dode Zee. Je ziet palmbomen, krabbetjes en waterjuffen. Ik zie dat jullie jongste 2 jaar is dus dan is dit wellicht een beetje te hoog gegrepen. Of misschien in de baby carier op de rug? Hier kun je meer lezen over hikes in wadi’s in Jordanië. In het noorden kun je naar Ajloun forest gaan, of Dibeen forest bezoeken. En de Wadi Rum woestijn is geweldig voor kinderen! En je kunt natuurlijk wat tijd doorbrengen in Aqaba aan de Dode Zee. In Amman is een kindermuseum. En hier kun je een leuk blog lezen over een gezinsbezoek aan Jordanië. Genoeg te doen lijkt me voor drie weken!

Zonnige groeten uit Wadi Musa,
Jolanda