Ik ben benieuwd of er reizigers zijn die in de wintermaanden naar Jordanië op reis gaan. Ik heb zelf het land in de warmste maanden (juli&aug) bezocht en ik ben dus nieuwsgierig hoe het er in de winter is. Mocht je gaan, dan ben ik benieuwd naar je ‘winter’ ervaringen in het land!:vak01:
Ik ben in Februari 2012 naar Jordanië geweest. We hebben het de hele 10 dagen droog gehad. Hoe zuidelijker we kwamen hoe warmer het werd. In Amman een graad of 16 en in Aqaba een graad of 28. Dus lekker en goed te doen. Zelfs nog in t-shirt rond gewandeld en korte broek. Ik vind het een aanrader, maar je moet geluk hebben.
Wij hebben inderdaad geluk gehad. We logeerden in Aqaba (begin maart 2011) en twee dagen vóór onze excursie naar Petra kregen we bericht dat deze misschien niet kon doorgaan vanwege - inderdaad - sneeuwval in die regio! Uiteindelijk is onze excursie toch doorgegaan, maar wat hebben we kou gehad in Petra, ondanks de zon!
In de regio Aqaba hebben we al iedere keer schitterend warm weer gehad. We gingen altijd eind februari/begin maart.